Sökning: "Malin Håkansson"

Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade orden Malin Håkansson.

  1. 21. DET OMVÄNDA PRESIDENTVALET En kvalitativ studie om medieporträtteringen av Hillary Clinton och Donald Trump

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ivana Milovanovic; Julia Persson; [2017-02-15]
    Nyckelord :Hillary Clinton; Donald Trump; amerikanskt val; politik; genus; könsstereotyper; nyhetsmedier; porträttering; textanalys.;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT 2016 Handledare: Nicklas Håkansson Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 51 Antal ord: 18 006 Nyckelord: Hillary Clinton, Donald Trump, amerikanskt val, politik, genus, könsstereotyper, nyhetsmedier, porträttering, textanalys. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka huruvida det finns skillnader och likheter i porträtteringen av Hillary Clinton och Donald Trump i svenska medier inför presidentvalet 2016. LÄS MER

  2. 22. IDEOLOGI PÅ 140 TECKEN En analys av populism och ideologi på den sociala medieplattformen Twitter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tom Serner; Niklas Gustafsson; [2017-02-15]
    Nyckelord :Twitter; populism; ideologi; Sverigedemokraterna; sociala medier;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT/2016 Handledare: Niclas Håkansson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 50 Antal ord: 13 649 Nyckelord: Twitter, populism, ideologi, Sverigedemokraterna, sociala medier Syfte: Studien syftar till att undersöka hur det är möjligt att kommunicera ett så komplext ämne som ideologi genom Twitter, vars speciella förutsättningar ställer krav på en kort och koncis kommunikation. Teori: Uppdelad i två avsnitt, ett om ideologi, populism och högerpopulism och ett om politisk kommunikation på sociala medier. LÄS MER

  3. 23. BILDENS UPPENBARA UNDERLIGGANDE BETYDELSE En kvalitativ bildanalys som undersöker hur Socialdemokraterna framställs visuellt i sina Instagrambilder under valrörelsen 2014

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tansu Metin; [2017-02-14]
    Nyckelord :Kvalitativ; bildanalys; visuell retorik; visuell kommunikation; etos; logos; patos; semiotik; denotation; konnotation; politik; politisk kommunikation; Instagram; Socialdemokraterna; Stefan Löfven;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp. Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Nivå: Grundnivå. Termin/år: Ht 2016. LÄS MER

  4. 24. Utvecklingsstadier i perception av grammatik: en studie av inlärares perception av grammatiska strukturer i svenskan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Malin Duveblad; [2017]
    Nyckelord :andraspråksinlärning; svenska som andraspråk; utvecklingsstadier; processbarhetsteorin; förståelse; perception; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker utvecklingsstadier i andraspråksinlärares förståelse, perception, av grammatiska strukturer i skrift i svenskan. Perceptionen mäts genom ett grammatikalitetstest, där informanterna antingen godkänner eller underkänner samt korrigerar meningar. LÄS MER

  5. 25. ATT TALA MEDIERNAS SPRÅK – Hur svenska politiker utformar och anpassar sin kommunikation efter medielogiken

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Kimberly Åkerström; [2016-09-08]
    Nyckelord :Medialisering; medielogik; politisk kommunikation;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 30 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Avancerad nivå Termin/år: Vt 2016 Handledare: Nicklas Håkansson Kursansvarig: Malin Svensson Sidantal: 73 Antal ord: 27 063 Nyckelord: Medialisering, medielogik, politisk kommunikation. Syfte: Att undersöka vilka tecken på anpassning till medielogik som förekommer i politiska debatter samt om det finns skillnader i hur olika partier förhåller sig till mediernas logik i sin kommunikation. LÄS MER