Sökning: "Malin Hallgren"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Malin Hallgren.

  1. 1. What motivates you? : Exploring the underlying motivational factors for participation in UGC contests on Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alice Fredriksson; Linnea Hallgren; Malin Vall; [2021]
    Nyckelord :Motivation; User-generated content; Instagram; contests; gamification; uses and gratification theory;

    Sammanfattning : Background: Throughout recent years, the amounts of competitions on Instagram have increased and is now a popular marketing tool for companies to use. The strong competition in digital marketing has led to the need for brands to effectively utilize this marketing strategy. LÄS MER

  2. 2. Det gränslösa arbetslivets genomtränglighet i Spotify-rekryterarnas sfärer : hur flexibilitet och tillgänglighet påverkar work-life balance

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emelie Andersson; Malin Hallgren; [2016]
    Nyckelord :Boundaryless work; flexibility; accessibility; work-life balance; Gränslöst arbete; flexibilitet; tillgänglighet; work-life balance;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med en förståelse för hur rekryterare upplever och hanterar flexibilitet, tillgänglighet och work-life balance i en multinationell och expanderande organisation präglad av det gränslösa arbetslivet. Denna förståelse är betydelsefull då det gränslösa arbetslivet innebär ett stort eget ansvar för individen, vilket skapar en utmaning för individen själv att måna om sin work-life balance och upprätthållandet av ett långsiktigt välmående. LÄS MER

  3. 3. Innehållsmarknadsföring på sociala medier : En studie om Generation Y:s mottaglighet i sociala mediekanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Malin Hallgren; André Lago; Johan Ericsson; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; Innehållsmarknadsföring; Generation Y; Sociala Medier;

    Sammanfattning : By reading earlier research on Generation Y, content marketing and on social media during the working process the problem has gradually changed, in accordance with an abductive research approach. The study focus has developed from examine marketing methods on marketing towards Generation Y to include on what social media platform Generation Y is most susceptible for content marketing. LÄS MER

  4. 4. Innehållsmarknadsföring på sociala medier : En studie om Generation Y:s mottaglighet i sociala mediekanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Malin Hallgren; André Lago; Johan Ericson; [2014]
    Nyckelord :Innehållsmarknadsföring; sociala medier; Generation Y;

    Sammanfattning : Genom att läsa tidigare forskning om Generation Y, innehållsmarknadsföring och om sociala medier under uppsatsprocessen förändrades problemställningen succesivt, i enlighet med en abduktiv forskningsansats. Studiens fokus utvecklades från att undersöka alternativa marknadsföringsmetoder vid marknadsföring mot Generation Y till att omfatta på vilken social medieplattform Generation Y är mest mottaglig för innehållsbaserad marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Samsjuklighet. Svårigheter i arbetet med samsjuka klienter.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Malin Jonasson; Evelinn Hallgren; [2010]
    Nyckelord :cooperation; Dual diagnosis; non-probationary housing; integrated treatment; Social Sciences;

    Sammanfattning : Clients suffering from dual diagnosis are often an exposed group within social work. This particular group ends up between treatment because of a mental illness or from drug abuse. According to research these clients get their needs met through different organizations cooperation. LÄS MER