Sökning: "Malin Mattisson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Malin Mattisson.

  1. 1. Risker och möjligheter för svenska företag på den franska marknaden : En kvalitativ studie om internationalisering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Mattisson; Andrea Jettman; Linnéa Tidehorn; [2016]
    Nyckelord :Internationalisering; Etablering i Frankrike; SME; Marknadskunskap; Nätverk;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Vilka potentiella möjligheter samt risker kan små och mellanstora svenska B2B företag möta specifikt i internationaliseringsprocessen mot Frankrike? Hur kan medverkan i lokala nätverk underlätta etableringsprocessen? Syfte: Detta arbete ämnar att skapa förståelse för de förutsättningar som kan påverka en internationaliseringsprocess för att sedan urskilja vilka av dessa som kan vara relevanta för små och mellanstora svenska företag inför en etablering på den franska marknaden. Vidare med hjälp av den insamlade datan avser detta arbete ta fram en modell för att beskriva hur dessa förutsättningar kan hanteras. LÄS MER

  2. 2. CRM-Hur gör man?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tatiana Shalalvand; Malin Isaksson; Louise Hedenmark; Tatiana Shalalvand; [2011]
    Nyckelord :Strategisk implementering; strategisk förändring; Customer Relationship Management; Telia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: CRM - how to deal with it Seminar date: 31st of May 2011 Course: FEKK01 Business Administration: Degree Project undergraduate level, 15 ECTS credits Authors: Louise Hedenmark, Malin Isaksson and Tatiana Shalalvand Advisors: Ola Mattisson and Christine Blomqvist Key words: Strategic implementation, strategic change, Customer Relationship Management, Telia. Purpose: The purpose of the study is to create an understanding of how a large organization, acting on a competitive and evolving market, implements a CRM-strategy. LÄS MER