Sökning: "Malin Seller"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Malin Seller.
1. En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Titel: En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare. Bakgrund med frågeställning: Framgångsrika relationer är något som många bolag strävar efter att uppnå för att skapa vinstfördelar. LÄS MER
2. Dataskyddsförordningens påverkan ur ett budgivningsperspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna rättsvetenskapliga uppsats reder ut hur fastighetsmäklarens skyldigheter förändras ur ett budgivningsperspektiv efter införandet av dataskyddsförordningen (GDPR) den 25e maj 2018. Budgivningen är inte i någon större utsträckning reglerad i lag vilket har gjort att bedrägeri i form av falska bud har uppkommit i praxis. LÄS MER
3. Budgivning vid fastighetsöverlåtelse- En jämförelse mellan Sverige, Norge och Danmark
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studien behandlar lagrum, praxis och doktrin på ämnet budgivning i Sverige, Danmark och Norge. Förekomsten av budgivning vid fastighetsöverlåtelse är en gemensam kutym för ovanstående länder. Själva processen och reglerna runt budgivningen skiljer sig dock åt mellan länderna. LÄS MER
4. Utformning av teknikklassrum som främjar projektbaserad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)Sammanfattning : Teknikämnet är i ständig förändring i och med den snabba teknikutvecklingen, medan klassrummets utseende i princip inte har förändrats sedan 1840-talet. Därför lär inte det traditionella klassrummet vara anpassat för teknikämnet och dess undervisning idag. LÄS MER
5. Positiv affekts påverkan på kundens beslutsfattande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att förstå hur positiv affekt påverkar kunders beslutsfattande avseende val av tjänsteleverantör vid köp av tjänst. Positiv affekt är en känsla som avspeglar den utsträckning en person känner sig entusiastisk, aktiv och alert (Watson, Clark & Tellegen, 1988). LÄS MER