Sökning: "Malin Simon"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Malin Simon.
1. Räcker de Mänskliga Rättigheterna för att hantera Klimatkrisen? En kritisk analys av Simon Caneys argument för ett Människorätts-perspektiv på klimatförändringarna
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Klimatförändringarnas farliga effekter på människor är ett faktum. Det är emellertid viktigt att notera att klimatförändringarnas effekter inte endast påverkar oss människor. LÄS MER
2. Temaarvsturism - Temaparkernas unika differentieringsstrategi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Att differentiera sig som företag är viktigt idag för att bestå livskraftig inom den ständigt växande turismbranschen. Fenomenen kulturarv och tematisering används som differentieringsstrategier inom temaparker men begreppen storytelling och nostalgi används också inom temaparker för att skapa konkurrenskraft. LÄS MER
3. Det delade svenskämnet : En komparativ kvalitativ analys av hur svenskämnet framställs i läromedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur svenskämnet framställs i två läromedel för Svenska 1. Frågeställningarna som undersöks och besvaras är hur svenskämnet framställs i läromedel och huruvida en samstämmighet mellan dessa råder. LÄS MER
4. Gruppstorlek i musikundervisning : Hur musiklärares didaktiska val påverkas av undervisning i hel- kontra halvklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Den här undersökningen behandlar ämnet gruppstorlek och hur musiklärares didaktisk val påverkas av gruppstorlekarna hel- och halvklass. Undersökningens underlag bygger på sex stycken kvalitativa intervjuer med musiklärare verksamma i grundskolan som arbetar eller har arbetat både i hel- och halvklass. LÄS MER
5. Hinder i teknikundervisningen : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar kring hinder i teknikundervisningen i åk 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Utbildningsvetenskap och MatematikSammanfattning : Denna studie syftar till att identifiera vad som kan upplevas av sju tekniklärare i mellanstadiet som hinder för undervisningen i ämnet teknik i åk 4-6. Metoden som använts för att samla data till denna studie är kvalitativa, semistrukturerade intervjuer. LÄS MER