Sökning: "Malin Sundman"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Malin Sundman.

  1. 1. En kvalitativ intervjustudie om betydelsen av anpassningar i lärmiljön utifrån de exekutiva förmågorna för elever i språklig sårbarhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Malin Sundman; [2021]
    Nyckelord :Exekutiva förmågor; extra anpassningar; KASAM; lärmiljlö; specialpedagogiska perspektiv; språkutvecklande arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa hur anpassningar i lärmiljön kan främja språkutvecklingen förelever i svårigheter med de exekutiva förmågorna. Studien utgår från ett specialpedagogisktperspektiv med stöd utifrån Antonovskys salutogena teori Känsla Av SAMmanhang (förkortatKASAM) som utgår från begreppen: begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet. LÄS MER

  2. 2. God bestyrkandesed: Bestyrkanden av hållbarhetsrapporter vid Nasdaq OMX Stockholm

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Josefine Edling; Malin Sundman; [2016]
    Nyckelord :Nasdaq OMX Stockholm; hållbarhetsrapportering; bestyrkanderapportering; bestyrkandepraxis; bestyrkanderelaterade faktorer; God bestyrkandesed.;

    Sammanfattning : The aim of this paper is partly to determine the proportion of the listed companies that have chosen to report sustainability, assure them, and furthermore to explain whether if there is a correlation between certain factors and the companies chosen to provide a sustainability report and to assure and also the extent of the assurance and furthermore to develop a concept to describe the praxis of assurance.  . LÄS MER

  3. 3. ”Prinsessor kan inte pojkar vara” : På jakt efter stereotypa könsmönster i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Malin Sundman; [2010]
    Nyckelord :Förskola; jämställdhet; könsmönster; könsroller; stereotyp;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har till syfte att studera om barn redan i tre till fyra årsåldern har en uppfattning kring traditionella könsmönster och könsroller? På vilket sätt visar sig detta i så fall? Vad gör personalen på förskolan för att förebygga detta? För att besvara frågorna i detta examensarbete har samtal med sju barn och två gruppintervjuer med sammanlagt sju personalen genomförts. Jag har läst utvald barnlitteratur tillsammans med barnen och sedan diskutera med barnen kring hur de uppfattar traditionella könsmönster och könsroller. LÄS MER