Sökning: "Malin Svärd"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Malin Svärd.

  1. 6. Opiatberoende och läkemedelsassisterad behandling : En kvalitativ studie om några socialarbetares syn på opiatberoende och behandling med metadon/subutex

    M1-uppsats, Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Malin Svärd; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to take note of  social worker´s views on opiate addiction and medication-assisted treatment. The definition of social workers in this paper, is people who are involved with individuals  who have an opiate addiction and have therefore been in contact with drug assisted treatment. LÄS MER

  2. 7. Hälsofrämjande personalarbete - ett arbetssätt som förbättrar på lång sikt.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gabriella Danerhall; Frida Peterson; Malin Svärd; [2009]
    Nyckelord :hälsa; human resourse management; ledare; friskvård; utvärdering; mäta; friskvårdsåtgärder; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsen's titel: Hälsofrämjande personalarbete - ett arbetssätt som förbättrar på lång sikt. Universitet och institution: Lund's Universitet, Service Management, Campu's Helsingborg. Ämne/nivå: SMTX06, Kandidatuppsat's 15 p. Seminariedatum: 5 juni Vårterminen 2008. LÄS MER

  3. 8. ”Vi gör ju en stor satsning, det ska andas fotboll. Hela staden ska vara i gungning” - En studie om platsprofilering genom evenemang

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Odell; Malin Svärd; [2009]
    Nyckelord :profil; profilering; platsmarknadsföring; event marketing; marknadsföring; organisationskultur; målsättning; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att identifiera, beskriva och analysera kritiska faktorer vid platsprofilering genom evenemang. Vi har i besvarandet av syftet utgått från en kvalitativ forskningsmetod som innefattat litteraturstudie av teorier kring profilering och platsmarknadsföring. Vidare har event marketing och organisationskultur studerats. LÄS MER