Sökning: "Malin Wictorsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Malin Wictorsson.

  1. 1. Vi tysta kväkare pratar så gärna. : En studie om svenska kväkares tystnad och tal

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Malin Wictorsson; [2015]
    Nyckelord :Society of Friends; Quaker; Meeting for Worship; Silence; Ritual; Socialization; Vännernas samfund; Kväkare; Tysta andakter; Socialisation;

    Sammanfattning : This qualitative research study aims to investigate how eight members of the Society of Friends (also known as Quakers) experience a divine presence in their Meeting for Worship. The purpose is also to find out how their identity as Quakers has been created, and to see how they look at their Meeting of Worship when it comes to ritual as a concept. LÄS MER

  2. 2. Kompensatoriska hjälpmedel : En litteraturstudiei användandet av hjälpmedel för elever med läs- och skrivsvårigheter

    L3-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Jens Olsson; Malin Wictorsson; [2013]
    Nyckelord :kompensatoriska hjälpmedel; inkludering; elever i behov av särskilt stöd; specialpedagogik; elever med läs- och skrivsvårigheter;

    Sammanfattning : Denna systematiska litteraturstudies syfte är att granska och bearbeta tidigare forskning som har genomförts kring användandet av pedagogiska hjälpmedel för elever med läs- och skrivsvårigheter. Ett specialpedagogiskt perspektiv används för att besvara frågeställningar angående vilka kompensatoriska hjälpmedel som främjar läs- och skrivförmågan hos elever med läs- och skrivsvårigheter och vilken roll som läraren och klassrumsmiljön spelar i arbetet med kompensatoriska hjälpmedel. LÄS MER

  3. 3. "Jag vill ju bara att dom ska bli bra människor" : En kvalitativ studie om lärares arbete med och tankar om skolans värdegrund

    M1-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Malin Wictorsson; Linda Gunnarsson; [2013]
    Nyckelord :värdegrund; Lgr-11; värdepedagogik; intelligent action; explicit pedagogik; implicit pedagogik; utbildning och erfarenhet;

    Sammanfattning : Syftet med följande kvalitativa studie är att med hjälp av intervjuer undersöka lärares arbete med och tankar om skolans värdegrund när det kommer till demokrati, fostran, ett mångkulturellt samhälle och jämlikhet. Frågeställningarna inkluderar även en avsikt att studera hur undervisningen går till, om denna enbart är planerad eller om de intervjuade lärarna vittnar om icke planerade lärsituationer. LÄS MER