Sökning: "Malmö Academy of Music"

Visar resultat 16 - 20 av 57 uppsatser innehållade orden Malmö Academy of Music.

  1. 16. Musikläraren i mötet med yrkeslivet - En intervjustudie i musiklärarens förhållande till sin identitet som lärare och musiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Philip Andersson; [2019]
    Nyckelord :Musiklärare; Identitet; Socialisation; Yrkeslivet; Musiker; Lärare; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Educational Science; Music Education; Music teacher; Teaching profession; Musician; Teacher; Identity; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att ta reda på hur nyexaminerade musiklärare ser på sin identitet som musiklärare och huruvida de också identifierar sig som musiker. Genom en kvalitativ intervjustudie har tre informanter svarat på frågor kring valet att bli musiklärare, musiklärarutbildningen och deras tidiga yrkessocialisation. LÄS MER

  2. 17. Vägen till examenskonserten – En studie om musikstudenters lärande i arbetet inför en examenskonsert samt examenskonsertens roll i en musikhögskoleutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Jakob Aspenström; [2019]
    Nyckelord :Examenskonsert; Identitet; Lärande; Motivation; Musikpedagogik; Process; Projekt; Självständighet; Utbildningsvetenskap; Degree concert; Educational Science; Identity; Independence; Learning; Music Education; Project; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka vad en musikstudent lär sig i arbetet inför en examenskonsert samt examenskonsertens syfte i en musikhögskoleutbildning. Studien består av två delstudier där delstudie A behandlar en individuell förberedelseprocess inför en examenskonsert inom komposition och arrangering och där delstudie B undersöker tankarna hos tidigare kompositionsstudenter samt hos examinatorer av examenskonserter på musikhögskolan i Malmö. LÄS MER

  3. 18. Konsten att ge feedback I ensemble och till ensemblesångare - en kvalitativ studie om ensemblelärares arbete med feedback på estetiska programmet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Isabelle Juhlin; [2018]
    Nyckelord :Bedömning; ensemble; estetiska programmet; feedback; musikpedagogik; sång; utbildningsvetenskap assessment; educational science; high school; music education; vocals; music programme; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Under många år av studier inom musik har jag som sångare upplevt att jag sällan får samma konkreta feedback som andra instrumentalister i ensemblesammanhang. Många sångare med liknande erfarenheter verkar ha upplevt samma sak. LÄS MER

  4. 19. Körundervisningens oändliga rikedom - En kvalitativ studie om körundervisningens roll på en musikhögskoleutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :David Sarosi; [2017]
    Nyckelord :Music Education; Music Academy; Group Learning; Educational Science; Collaborative Learning; Choral Education; Choir; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Musikhögskola; Körundervisning; Kör; Kollaborativt lärande; Gruppinlärning; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to explore how choral education influences higher music education. The basis of the study is partly Zoltán Kodálys writings that were relevant to the subject, and research and literature relevant to choral education and other aspects of teaching. LÄS MER

  5. 20. Att förstärka eller inte att förstärka, det är frågan.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Alvi Joensen; [2017]
    Nyckelord :Amplification; audio technology; classical guitar; Performing Arts;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en undersökning av förstärkning av klassisk gitarr. Ett antal olika metoder tas i bruk: en litteraturstudie ger en första orientering som kompletteras med ett flertal intervjuer med professionella gitarrister och ljudtekniker. LÄS MER