Sökning: "Malmö Academy of Music"

Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden Malmö Academy of Music.

  1. 21. Självförtroende och musikaliskt lärande – en studie av hur normer och förväntningar påverkar studenter i ämnena gehör och notläsning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Patrik Söderberg Schaedel; [2016]
    Nyckelord :social norms; självbild; självuppfattning; musikpedagogik; gehör; notläsning; självförtroende; normer; ear training; music education; self-image; self-confidence; sight-reading; utbildningsvetenskap; educational science; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att bidra med kunskap kring lärande och hur det är kopplat till självförtroende, självuppfattning och normer i undervisningen. Jag har valt att intervjua studenter från Musikhögskolan i Malmö, där jag för närvarande själv studerar till musiklärare. LÄS MER

  2. 22. Gitarren som yrke – hur gör man för att bli en framgångsrik frilansande akustisk gitarrist?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Alexander Rekestad; [2015]
    Nyckelord :acoustic guitar; guitar; professional musician; freelance; career; music industry; success; musical niche; Performing Arts;

    Sammanfattning : During my studies at the Malmö Academy of Music I have received many tips and advice from teachers and students on how to create a successful career in music. However, these different types of advice have almost exclusively been of a general nature, and not specifically related to the instrument I play, the acoustic guitar. LÄS MER

  3. 23. Sitter det i väggarna? Studenters och lärares berättelser om status och hierarkier på Musikhögskolan i Malmö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Ellinor Carlsson; [2014]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Social status; hierarkier; skolkultur; makt; lärare; påverkan Educational sciences; Music education; hierarchies; school; culture; power; teachers; influence; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att få en klarare bild på vad som är med och skapar hierarkier på Musikhögskolan i Malmö och vad som är med och påverkar eventuella hierarkier mellan de olika utbildningarna. Studien är grundad på de intervjuer jag gjort med fem olika informanter och jag har gjort intervjufrågor med fokus på status och hierarkier. LÄS MER

  4. 24. Att undervisa i biinstrument. En kvalitativ undersökning med fyra pedagoger som undervisar i fler instrument än ett.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Johannes Hansson; [2014]
    Nyckelord :role identity; multi musician; Second instrument; Music education; Educational sciences; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; biinstrument; multimusiker; rollidentitet; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få insyn i hur professionellt verksamma musikpedagoger upp-lever en arbetssituation där de undervisar i fler instrument än sitt huvudinstrument. En kvalita-tiv undersökning i intervjuform har genomförts och fyra pedagoger som representerar två oli-ka instrumentgrupper (sträng och brassinstrument) har deltagit i studien. LÄS MER

  5. 25. Sångares sceniska handlingsutrymme. En undersökande studie om utvecklandet av normkritisk pedagogik i klassisk sångundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Linnea Bergstam; [2014]
    Nyckelord :handlingsutrymme; opera; sångundervisning; genus; normer; normkritik; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; norms; Social science; Music Education; norm critique; gender; singing education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Att stå på scen och sjunga inför en publik innebär på många sätt att iklä sig en roll. Den västerländska konstmusiken och opera är traditionstyngda genrer med starka normer för hur sångare ska bete sig på scen. LÄS MER