Sökning: "Malmö Academy of Music"

Visar resultat 6 - 10 av 57 uppsatser innehållade orden Malmö Academy of Music.

  1. 6. Optimising the Recording Process: Exploring the ideal mindset and approach to recording

    Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Sara Kalla; [2021]
    Nyckelord :Recording; Live performance; Live stream; Audience; Camera; Microphone; Performing Arts;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to discuss which approach and mindset is most optimal when creating a recording as a classical musician. This thesis examines and compares the differences between the practise of creating a recording and live performance predominantly from the perspective of the performer. LÄS MER

  2. 7. Människa eller artificiellt liv som tonsättare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikvetenskap

    Författare :Achraf Lahmar; [2021]
    Nyckelord :artificial intelligence; AI; composition; composer; imaginaries; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This research paper investigates notions and values that composers have regard to artificial intelligence and composition. The research is based on a survey that was sent to students and teachers of composition at Malmö Academy of Music. A total of 32 emails were sent, of which 15 were answered. LÄS MER

  3. 8. Vad säger vi egentligen? En kvalitativ studie om sångterminologi och dess påverkan på sångpedagogiken inom eftergymnasiala utbildningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Maria Jalsborn; Louise Ljunglöf; [2021]
    Nyckelord :Mellanregister; Problematik; Register; Sångpedagogik; Sångterminologi; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Middle register; Problematics; Registers; Voice Pedagogy; Voice terminology; Educational Science; Music Education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : After many years of vocal studies we have experienced that the terminology within vocal education needs to be clarified. The purpose of this study was to research how different voice pedagogues in post-secondary school work with vocal registers and voice terminology, focusing on the female voice and the middle register. LÄS MER

  4. 9. Bland mästare och mentorer: En studie av hur kompositionslärare beskriver arbetssätt för kompositionspedagogiskt lärande och övning på gymnasie- och folkhögskolenivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Daniel Möllås; [2021]
    Nyckelord :Kompositionspedagogik; Tonsättare; Kompositör; Komponist; Scaffolding; Mästarlära; Tekniskt hantverk; Kreativt hantverk; Imitation; Tradition; Övning; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Composition pedagogy; Composer; Master teaching; Technical craftmanship; Creative craftmanship; Practice; Educational science; Music education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : "Among Masters and Mentors" is a thesis which aims to investigate how four composition teachers in college preparatory music education programs view their teaching compared to their craftmanship as composers. The study has a special focus on the independent practice of composition and examines how the teachers themselves practice and which aspects of this they wish to transfer into their teaching. LÄS MER

  5. 10. Att spela Bach på marimba

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Konstnärliga fakulteten i Malmö

    Författare :Simon Zakrisson; [2020]
    Nyckelord :Bach; Marimba; Interpretation; Transkription; Chaconne Bach; Transcription; Chaconne; Performing Arts;

    Sammanfattning : Det här är den reflekterande delen av mitt examensarbete på Kandidatutbildningen i Symfoniorkesterinstrument, Slagverk, vid Musikhögskolan i Malmö, Lunds Universitet. Det finns inget vedertaget sätt för slagverkare att spela J.S Bachs musik på, trots att det i allra högsta grad ingår i repertoaren. LÄS MER