Sökning: "Malmö FF MFF"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Malmö FF MFF.
1. Global politics and Sport : Positioning of the football club as a global actor inspired by global agendas of sustainable development; Case study of Malmö FF
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)Sammanfattning : Agenda 2030, corporate social responsibility (CSR), football, globalization, Malmö FF (MFF), sport, sustainable development .... LÄS MER
2. Hur och varför använder Malmö FF och deras supportrar Twitter?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syfte: Syftet är att förstå vad för typ av innehåll som publiceras på Malmö FF:s officiella Twitter-konto och hur klimatet kring kontot kan beskrivas.Frågeställningar: 1. Varför använder Malmö FF och supportrarna Twitter?2. Vad kommunicerar Malmö FF ut via sitt Twitter-konto och hur kan innehållet kategoriseras och beskrivas?3. LÄS MER
3. Malmö FF i Champions League - påverkan på Malmö som destination. : En enkätstudie riktad till MFF - supportrar.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/KulturgeografiSammanfattning : .... LÄS MER
4. Fotbollens språk-en diskursanalys av journalisters och supportrars sätt att tala om Parken-skandalen
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är för det första att genom diskursanalys analysera hur supportrar till fotbollslaget Malmö FF på Himmelriket på Svenskafans framställer diskurser kring läktarbråket i Parken år 2005 samt hur Sydsvenskan framställer samma läktarbråk utifrån samma incident och tidpunkt. För det andra syftar uppsatsen till att klarlägga de eventuella diskursernas relation till omliggande sociala strukturer som enligt Fairclough antingen påverkar diskurserna eller själv blir påverkad av diskurserna. LÄS MER
5. Prisdiskriminering i en moderna fotbollsklubb - Malmö FF; en fallstudie
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Hur förändras förutsättningarna för en svensk klubb (Malmö FF) i samband med att en ny arena byggs och organisationen i klubben växer. Vilka nya möjligheter att bedriva effektiv prisdiskriminering gentemot sina konsumenter uppstår i samband med bygget av Swedbank stadion och den utökning av organisationen i klubben som kommer att ske? MFF:s kärnprodukt är 2 x 45 minuter fotbollsmatch och till den kan en rad tilläggsprodukter kopplas bl. LÄS MER