Sökning: "Malmöfestivalen"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Malmöfestivalen.
1. Nordens drottning, Skandinaviens största festival - En kvalitativ fallstudie om Malmöfestivalens digitala kommunikation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna fallstudie som är baserad på Malmöfestivalen år 2017, har haft för avsikt att undersöka på vilket sätt Malmöfestivalens interna ambitioner vad gäller extern kommunikation, tar sig uttryck på Instagram. Med hjälp av ett teoretiskt ramverk bestående av teorier kring public relations, social marknadsföring, offentlighet, virtuella gemenskaper samt the medium is the message har vi genom kvalitativa djupintervjuer och innehållsanalyser fördjupat oss i en kommunikationskedja. LÄS MER
2. Musikfestivaler i förändring : En studie om det svenska festivalklimatets utveckling och festivalarrangörers arbete med sociala, kulturella och politiska samhällsfrågor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Det svenska festivalklimatet är i ständig förändring. Denna uppsats fokuserar på de processer som utmärkt 2010-talet och hur de påverkat musikfestivalers arbete med sociala, kulturella och politiska samhällsfrågor. LÄS MER
3. PUSS OCH KRAM! /Malmöfestivalen : en textanalys med fokus på tilltal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är bidra till ökad kunskap om hur kommunalt anordnande festivaler kan kommunicera med och till sina invånare, vilket görs genom beskrivning och analys av tilltalsformer i några av Malmöfestivalens kommunikationskanaler. Genom textanalys med fokus på tilltal har vi undersökt hur och utifrån vilka premisser Malmöfestivalen kommunicerar, samt hur tilltalet i kommunikationen ser ut och vad det avslöjar. LÄS MER
4. Simuleringar av Bluetooth mesh-nätverk i ett dynamiskt och storskaligt tätbefolkat område
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Mobil datakonsumtion har drastiskt ökat de senaste åren vilket belastar de existerande kommunikationsnätverken. I och med den ökade belastningen av existerande infrastrukturer krävs det nya kommunikationslösningar. Detta har i sin tur skapat ett behov för dataavlastning på fasta nätverk, exempelvis Wi-Fi-nätverk. LÄS MER
5. Mer än bara langos: en kvalitativ studie om Malmöfestivalen som uttryck för Malmös varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Konceptet city branding har växt fram som ett strategiskt verktyg i syfte att uppnå positiva uppfattningar av en stad bland invånarna samt attrahera de som vill bosätta sig på, investera i eller besöka platsen. Evenemang och festivaler har visat sig vara populära strategier ämnade att skapa mervärde i värdstadens samhälls- skikt, som bidrar till det varumärke och den image som önskas. LÄS MER