Sökning: "Management organisation beteenden"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Management organisation beteenden.
1. The role of cultural differences in group formation in a public organisation’s work environment : A qualitative study based of the cleaning service industry in the public sector
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract Background Demographic changes pose a challenge to the labour market as to how to wisely and effectively implement a diversity management policy. As the Statistics Sweden (n.d.) statistics for 2021 show, just over 90 000 people migrated to Sweden. LÄS MER
2. Exploring Innovation Behaviors: The Desired Actions for Individuals, Teams, and Organizations
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Several tools and practices have been developed in the innovation management field to support individuals and organizations in their innovation journeys. It is of high interest to understand how the actions and decisions of people affect the innovation process, both on a micro and macro level. LÄS MER
3. Mål- och belöningssystem i organisationer : En undersökning av dess påverkan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mål- och belöningssystem är ett ständigt diskuterat ämne inom management och styrning. Hur ett företag väljer att använda dessa styrmedel påverkar de anställdas motivation och prestation. LÄS MER
4. Följarskap - en dans i otakt? : Om följare, följarskap och dess påverkan på ledarskapinom kommunal hemtjänst
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Kommunen är en stor arbetsgivare och verksamheten inom kommunal hemtjänst berördessutom många människor som kommer i kontakt med anställda inom hemtjänsten i rollensom vårdtagare. För att uppfylla organisationens mål om att en god omvårdnad ska bedrivashar forskningen tidigare mest fokuserat på betydelsen av en framgångsrik ledare. LÄS MER
5. Att ta värderingar från ord till beteenden : Kan Appreciative Inquiry användas för att levandegöra värderingar i en organisation och dess kultur?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Traditionellt inom området för kvalitetsteknik har fokus legat på de så kallat "hårdare delarna" såsom statistisk uppföljning av processer, mätningar och problemlösningsmetoder. Tidigare forskning har identifierat att en av de huvudsakliga orsakerna till att kvalitetsinitiativ inte når framgång är att organisationen misslyckas med att skapa en kultur som stödjer förbättringsarbetet. LÄS MER