Sökning: "Management organisation beteenden"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Management organisation beteenden.

  1. 1. The role of cultural differences in group formation in a public organisation’s work environment : A qualitative study based of the cleaning service industry in the public sector

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Magdalena Ir; [2023]
    Nyckelord :cultural differences; group formation; public organisation; work environment; management; kulturella skillnader; gruppbildning; offentlig organisation; arbetsmiljö; ledarskap;

    Sammanfattning : Abstract  Background   Demographic changes pose a challenge to the labour market as to how to wisely and effectively implement a diversity management policy. As the Statistics Sweden (n.d.) statistics for 2021 show, just over 90 000 people migrated to Sweden. LÄS MER

  2. 2. Exploring Innovation Behaviors: The Desired Actions for Individuals, Teams, and Organizations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Parth Gohil; [2023]
    Nyckelord :Innovation Behaviors; Innovation Management; How to Innovate; Innovation Definition; Individual Behaviors; Team Behaviors; Organizational Behaviors; Innovation Tools; Creativity; List of Innovation Behaviors.; Innovationsbeteenden; Innovationsledning; How to Innovate; Innovation Definition; Individual Behaviours; Team Behaviors; Organizational Behaviours; Innovation Tools; Creativity; List of Innovation Behaviors.;

    Sammanfattning : Several tools and practices have been developed in the innovation management field to support individuals and organizations in their innovation journeys. It is of high interest to understand how the actions and decisions of people affect the innovation process, both on a micro and macro level. LÄS MER

  3. 3. Mål- och belöningssystem i organisationer : En undersökning av dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Overödder; Kindblom Frank; [2022]
    Nyckelord :Målsystem; målsättningsteori; gemensamma mål; individuella mål; belöningssystem; icke-finansiella belöningar; finansiella belöningar.;

    Sammanfattning : Mål- och belöningssystem är ett ständigt diskuterat ämne inom management och styrning. Hur ett företag väljer att använda dessa styrmedel påverkar de anställdas motivation och prestation. LÄS MER

  4. 4. Följarskap - en dans i otakt? : Om följare, följarskap och dess påverkan på ledarskapinom kommunal hemtjänst

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Maria Forsberg; Tora Knifström; [2021]
    Nyckelord :Follower; followership; municipal home care service; Leader-Member Exchange; Implicit Followership Theories; Leaders´ Implicit Followership Theories; effect on leadership; Följare; följarskap; hemtjänst; kommun; enhetschef; Leader-Member Exchange; Implicit Followership Theories; Leaders´ Implicit Followership Theories; påverkan på ledarskapet;

    Sammanfattning : Kommunen är en stor arbetsgivare och verksamheten inom kommunal hemtjänst berördessutom många människor som kommer i kontakt med anställda inom hemtjänsten i rollensom vårdtagare. För att uppfylla organisationens mål om att en god omvårdnad ska bedrivashar forskningen tidigare mest fokuserat på betydelsen av en framgångsrik ledare. LÄS MER

  5. 5. Att ta värderingar från ord till beteenden : Kan Appreciative Inquiry användas för att levandegöra värderingar i en organisation och dess kultur?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Cecilia Eckervig; Tove Madsen; [2018]
    Nyckelord :Organizational culture; values; Appreciative Inquiry; total quality management TQM ; quality culture; leadership; Organisationskultur; kultur; värderingar; Appreciative Inquiry; kvalitetsteknik; offensiv kvalitetsutveckling; TQM; kvalitetskultur; ledarskap;

    Sammanfattning : Traditionellt inom området för kvalitetsteknik har fokus legat på de så kallat "hårdare delarna" såsom statistisk uppföljning av processer, mätningar och problemlösningsmetoder. Tidigare forskning har identifierat att en av de huvudsakliga orsakerna till att kvalitetsinitiativ inte når framgång är att organisationen misslyckas med att skapa en kultur som stödjer förbättringsarbetet. LÄS MER