Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 367 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Det var roligare förr" : En kvalitativ studie om undersköterskors upplevelse av arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mirjam Linkas; [2024]
    Nyckelord :Nursing Assistants; Work Motivation; Organizational Changes; Skills Shortage; Elderly Care in Norrbotten; Undersköterskor; Arbetsmotivation; Organisatoriska förändringar; Kompetensbrist; Äldreomsorg i Norrbotten;

    Sammanfattning : Undersköterskors arbetsliv inom äldrevården har genomgått omvälvande förändringar övertid. Efter den omfattande reformen under 90-talet har undersköterskornas arbetsliv genomgått betydande förändringar. LÄS MER

  2. 2. ATTRAHERA OCH BEHÅLLA REKRYTERARE - En kvantitativ undersökning inom rekryteringsbranschen om vad medarbetare uppskattar hos arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Johanna Kalered Martinsson; Thyra Svensson; [2023-09-13]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Propositions; Generations; Human Resource Management; Talent Attraction;

    Sammanfattning : This study aims to investigate which employer value propositions, EVPs, are valued most highly by employees in the recruitment industry. The study's purpose is further extended to examine whether generational differences can be observed in the evaluation of EVPs. A quantitative approach with a questionnaire survey was used. LÄS MER

  3. 3. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  4. 4. Anonymiserad rekrytering : Rätt väg att gå, eller ett spel för galleriet?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Jakob Ebefors; Adam Ekenberg Toft; [2023]
    Nyckelord :: Anonym rekrytering; Kompetensbaserad rekrytering; Kompetens; CV; personligt brev; Mångfald; Magkänsla; Intressenter; Diskriminering; Bias;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to chart practitioners' views of an anonymous recruitment.    Method: To study our chosen phenomenon of anonymous recruitment, a case study has been employed to focus on a specific phenomenon, which we have approached through unstructured interviews. LÄS MER

  5. 5. A Qualitative Analysis of the Impact of Artificial Intelligence (AI) Adoption (Focusing on Machine Learning (ML)) on the Organizational Capabilities of the Telecom Industry in Sweden and Finland

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Neeraj Verma; [2023]
    Nyckelord :AI; R D; Industry 4.0; Qualitative Analysis; Innovation; Machine Learning; Business Performance; People and Culture; Process and Organization; Telecom; Technology.;

    Sammanfattning : The German government's "Industry 4.0" paradigm transforms technology application across domains using real-time data and connectivity. The telecom sector's reliance on digital, software-driven infrastructure for real-time data and connectivity is paramount. LÄS MER