Sökning: "Manager Motivation"

Visar resultat 16 - 20 av 287 uppsatser innehållade orden Manager Motivation.

  1. 16. Förutsättningar för förändring : En kvalitativ studie om socionomers erfarenheter av missbruksbehandling för människor med skadligt bruk och- eller beroendeproblematik

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Marit Olsson; [2023]
    Nyckelord :alcohol; basic needs; change; change process; drugs; motivation; relationship building; alkohol; basala behov; förändring; förändringsprocess; motivation; narkotika; relationsskapande;

    Sammanfattning : Abstract: Social Services offers needs-proven help- and support measures to people who need to get out of their addiction. Öppenvård (needs-proven individual help- and support intervention, through social services) is one of the Social Services' voluntary efforts aimed at adults with harmful use and or addiction problems. LÄS MER

  2. 17. Futsaldomare "Det är ju som att kasta ut någon i djupa änden av poolen för att lära sig simma, en del druknar och en del lär sig simma väldigt snabbt"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Klara Engqvist Stöhr; [2023]
    Nyckelord :Domare; futsal; motivation; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av att allt färre väljer att bli idrottsdomare och att media sällan rapporterar om mindre etablerade sporter och än mindre om dess arbetsmiljö, gör att en studie om futsaldomares arbetsmiljö blir relevant. Sporten futsal är en av landets mest växande sporter och trots dess likhet med fotbollen har det gjorts mycket få studier på futsaldomarens arbetsmiljö. LÄS MER

  3. 18. Motivation och lärande inom detaljhandeln : En studie om hur butikschefer inom svensk detaljhandeln redogör för sitt arbete med motivation och lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Jennifer Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Management; leadership; motivation; competence; learning; workplace learning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out how store managers in Swedish retail explain the importance of motivation for learning among employees and which factors influence these processes, and whether, according to the store managers, it has any effect on the organizations' development. The collected empirical evidence has taken place through a qualitative method where the respondents in the study have been interviewed. LÄS MER

  4. 19. Cheferna som får oss att vilja jobba : En kvalitativ fallstudie om chefers kommunikation

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adrian Grahn; Julia Salomonsson; [2023]
    Nyckelord :Communication; relational communication strategy; informal communication; frequent communication; employee engagement motivation.; Kommunikation; relationell kommunikationsstrategi; informell kommunikation; frekvent kommunikation; medarbetarengagemang motivation.;

    Sammanfattning : Följande studie är skriven på svenska och lägger fokus på chefers kommunikation och hur den kan användas för att uppmuntra till engagemang och motivation hos anställda. Arbetet tar upp vikten av att som chef bibehålla en frekvent och öppen kommunikation samtidigt som man bör prioritera relationsbyggande kommunikation, i form av relationell kommunikation. LÄS MER

  5. 20. Gen Z @ Work: A Changing Management Situation : A Qualitative Study of Generation Z in a Remote Working Environment from a Management Perspective

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Simon Ljungquist; Simon Lund; [2023]
    Nyckelord :remote work; generation z; motivation; loyalty; management; leadership;

    Sammanfattning : Background: Remote work has in recent years been adapted by many organizations and are described to challenge the traditional managerial role. Simultaneously, generation Z are taking an increasingly large part of the labor market and bring new behaviors to organizations and managers. LÄS MER