Sökning: "Managerial Competencies"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Managerial Competencies.

  1. 1. Hållbarhetschef i regional förvaltning - vad innebär det? : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Evelina Hilmersson; [2023]
    Nyckelord :sustainable development; Agenda 2030; public health; sustainability manager; hållbar utveckling; Agenda 2030; folkhälsa; miljö; hållbarhetschef;

    Sammanfattning : Bakgrund: Regionerna är viktiga aktörer i genomförandet av Agenda 2030 och framgångsrikt genomförande förutsätter engagerat ledarskap som agerar långsiktigt och tvärsektoriellt samt hållbarhetsintegrering i det övergripande styr- och ledningssystemet. Under senaste åren har allt fler regioner tillsatt hållbarhetschefer för det övergripande strategiska hållbarhetsarbetet. LÄS MER

  2. 2. Folkbibliotekarien - en renässansbyråkrat? : En innehållsanalys av kompetenskrav på svenska folkbibliotek utifrån ett chefsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Berglund; Samuel Bjelkenäs; [2023]
    Nyckelord :Kompetenser; Personliga egenskaper; Platsannonser; Bibliotekschefer; Innehållsanalys; Folkbibliotek;

    Sammanfattning : The work at Swedish public libraries today is multifaceted and covers many conceivable areas. As a librarian, you are expected to take on many different roles. To look for a job is a complicated process which is not facilitated by the complex picture and difficulty in defining the professional role of a librarian. LÄS MER

  3. 3. Transformative Marketing Capabilities - An exploratory study of marketing capabilities in firms transforming markets

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Julia Blomberg; Linus Mautner; [2022]
    Nyckelord :Marketing Capabilities; Market Transformation; Transformative Marketing Capabilities; Disruption;

    Sammanfattning : The increased pace of radical innovations and business renewal as a consequence of elevated market turbulence has spurred the acceleration of market transformations. Increased market dynamics also alter common marketing practices, enlarging the gap between such market complexity and firms' marketing ability to cope with the change. LÄS MER

  4. 4. SMEs’ Absorptive Capacity in the Context of Innovation Labs : An Exploratory Study about SMEs in the Context of ILs and the Integration Process of Acquired Knowledge

    Master-uppsats,

    Författare :Yvonne Madeleine Nolte; Gustav Nordberg; [2022]
    Nyckelord :Innovation; Innovation Lab; Absorptive Capacity; Knowledge Transfer; SME; Integration; Knowledge;

    Sammanfattning : In today’s fast-changing business climate, the priority on digital transformation demands organizations to develop innovation competencies to survive (Nambisan et al., 2017). To gain knowledge and know-how and stay innovative, organizations could work together with an Innovation Lab (IL) to remain competitive. LÄS MER

  5. 5. Effective Leadership in a Global Environment

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :ANIL AKIL; [2021]
    Nyckelord :Global Leadership; Global Leadership Effectiveness; Leadership; Management;

    Sammanfattning : Leaders of today have the challenge to lead in a complex, rapidly changing, multicultural context. In most industries, leaders perform tasks on a global level and they are required to have the necessary competencies to be more effective. LÄS MER