Sökning: "Marc Kan"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden Marc Kan.

  1. 1. Kommunala principer i konflikt med den svenska och EU-rättsliga konkurrensrätten : Fråga om den kommunala självkostnadsprincipen kan innebära en otillåten prissättning enligt konkurrensrätten, särskilt i förhållande till reglerna om missbruk av dominerande ställning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Marc Linderoth; [2024]
    Nyckelord :Självkostnadsprincipen; kommunala bolag; missbruk av dominerande ställning; konfliktlösningsregeln;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Real-time Unsupervised Domain Adaptation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marc Botet Colomer; [2023]
    Nyckelord :Unsupervised Domain Adaptation; Real-Time applications; Online Learning; Self-Learning; Semantic Segmentation; Reinforcement Learning; Oövervakad domänanpassning; Realtidsapplikationer; Onlineinlärning; Självinlärning; Semantisk Segmentering; Förstärkningsinlärning;

    Sammanfattning : Machine learning systems have been demonstrated to be highly effective in various fields, such as in vision tasks for autonomous driving. However, the deployment of these systems poses a significant challenge in terms of ensuring their reliability and safety in diverse and dynamic environments. LÄS MER

  3. 3. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  4. 4. TV-spel som didaktiskt verktyg : TV-spels didaktiska möjlighet i religionskunskap

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Joakim Nilsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om att diskutera och beskriva hur TV-spel kan användas som didaktiskt verktyg. Studien kommer diskutera och analysera vad spel kan medföra för att höja en elevs kunskapa i religionskunskap. Studiens metod kommer vara en kvalitativ litteraturanalys av spelet God of War från 2018. LÄS MER

  5. 5. Verksamhetsstyrning i cirkulära företag : En kvalitativ intervjustudie om vad, hur och varför

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU; Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Mojeb Abdul Majed; Marc Neemeh Attaalla; [2022]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; Cradle to Cradle; 3R-principen; ekonomistyrning; styrpaket; formell ekonomistyrning; intressentmodellen; legitimitet; contiguancy theory;

    Sammanfattning : Bakgrund: Cirkulär ekonomi är ett ämne som fått allt större uppmärksamhet bland företagoch organisationer i syfte att öka hållbarhet och motverka resursbrist. Den cirkulära ekonominhar ingen definition som är allmänt accepterad trots att det används i stor utsträckning runtomkring världen. LÄS MER