Sökning: "Marcus Bertilsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Marcus Bertilsson.
1. Designa och analysera kemiundervisning utifrån en didaktisk modell : En aktionsforskningsstudie med utgångspunkt i den didaktiska modellen Map of practical work för didaktisk analys och design av undervisning innehållande blandningar och lösningar i låg- och mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till en ökad kunskap kring hur den didaktiska modellen Map of practical work framtagen av Millar m.fl. (1999) kan användas som stöd för didaktisk design samt didaktisk analys av naturvetenskapsundervisningen på låg- och mellanstadiet. LÄS MER
2. Kvotering i bolagsstyrelser : Finns det en påverkan på bolagens lönsamhet?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka om tvingande kvotering kommer att ha en effekt på ROA och tillväxt för svenska bolag noterade på Large Cap. Metod: Studiens metod är kvantitativ och har en deduktiv ansats. Författarna har gjort multipla regressionsanalyser i statistikprogrammet Stata. LÄS MER
3. Behövs det fler män i förskolan? : -En kvalitativ studie om diskurser kring män som arbetar som förskollärare.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk didaktisk forskningSammanfattning : De senaste åren är antalet utbildade män i förskoleverksamheten stagnerat runt 3-4%, men det finns fortfarande en strävan, grundad på olika anledningar, att öka detta antal. En av anledningarna är att uppnå förskolläroplanens uppmaning att motverka traditionella könsroller och könsmönster. LÄS MER
4. Understanding identity in a digital reality
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title Understanding identity in a digital reality: An explorative study of consumers’ identity negotiations through images on Instagram Course Code BUSN39 Global Marketing Authors Anna Hallner & Yasmine Ströberg Supervisor Ph. D Marcus Klasson & Jon Bertilsson Keywords Identity, Consumer, Self, Instagram, Personal branding, Digital Culture Purpose The purpose of this thesis is to empirically explore the depth and complexity of how consumers negotiate their identity project in a digital culture through images with publicity as a dimension. LÄS MER
5. Verication of simulated wheel-rail forces with measured data
Master-uppsats, KTH/SpårfordonSammanfattning : The purpose of this thesis was to verify the simulated wheel-rail forces from the simulation soft-ware Simpack by comparing the results with on-track measurements. The report constitutes a literature study on wheel-rail contact modelling and techniques for measurements of track forces and track irregularities. LÄS MER