Sökning: "Marcus Carl-Johan"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Marcus Carl-Johan.

  1. 1. HUR EN ORGANISATION KAN ÖKA FÖRUTSÄTTNINGARNA FÖR EN LYCKAD IMPLEMENTATION AV IT. : En kvalitativ studie om hur en offentlig verksamhet kan arbeta med att öka förutsättningarna för en lyckad implementation av IT i en förändringsprocess.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Carl-Johan Bratthall; Marcus Wahlgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Organizations are being more and more dependent on digital platforms and intranets to be as efficient as they can. Digitizing is enabling different ways to streamline operations and make them more effective. The public sector is no different. LÄS MER

  2. 2. On optimal tax rates and shifts in the peak of the Laffer curve - An empirical study of Swedish municipalities during the years from 2000 to 2017.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Carl-Johan Eklund; Marcus Malmsten; [2019-07-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents an empirical study of the average Laffer curve of Swedish municipalities, with a focus on determining whether the position of the peak of the curve has shifted or, put differently, whether the optimal value of the average municipal tax rate has changed over time. A regression model based on the Laffer curve relationship between tax revenue and tax rates and including several control variables is proposed. LÄS MER

  3. 3. Efter sälj kommer solsken – eller? En empirisk studie av buyout-aktörers bestående värdeskapande i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Luczak; Karl Klackenberg; Carl-Johan Vilhelmsson; Marcus Österberg; [2015]
    Nyckelord :Kvantitativ studie.; Sverige; Överprestation; Buyout; Private Equity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Författarna ämnar med denna studie att undersöka hur buyout-aktörers portföljbolag presterar efter avyttring. Studien ämnar utreda prestationen genom att studera finansiella nyckeltal kopplade till operativt värdeskapande. Metod: En kvantitativ metod i form av en eventstudie med deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Tjänstekvalitetens inverkan på kundlojalitet : när en tjänst går från att vara avgiftsfri till att bli avgiftsbelagd

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victor Karlsson; Carl Johan Olsson; Marcus Johansson; [2013]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; kundlojalitet; prisförändring;

    Sammanfattning : Title: The impact of service quality on customer loyalty - when a service changes from being free to become surcharged Authors: Carl Johan Olsson, Marcus Johansson and Victor Carlsson Supervisor: Hans Lundberg Course: Bachelor thesis in business administration, 15 Credits (15 ECTS) Keywords: Service quality, customer loyalty, price movement Purpose The purpose of this essay is to increase the understanding if the perceived quality by the service users correlates with a future loyalty to a service when it cease from being free, to become charged. • Does the perceived quality of a service by the service users affect a future loyalty to a service, when it cease from being free, to become charged? Method In this essay we have chosen to implement a quantitative research method based on a survey. LÄS MER

  5. 5. Key Drivers for Dividends - an empirical study for A-listed Swedish companies

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Schyllert; Carl-Johan Kask; [2005]
    Nyckelord :Dividends; share repurchase; utdelning; aktieåterköp; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis will through the use of various approaches determine the key drivers for dividend payouts for A-listed Swedish firm. The time frame reaches from 1997 to 2003 an the thesis covers 48 companies... LÄS MER