Sökning: "Marcus Dahlberg"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Marcus Dahlberg.
1. Homosexuellas upplevelser av bemötande från vårdpersonal : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Medicin- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Homosexuella har historiskt sett en rad lagar som motsatte deras mänskliga rättigheter. I Sverige finns hälso– och sjukvårdslagen om rättvis vård, trots denna lag får inte alla samma vård. För en god omvårdnad av patienten behöver sjuksköterskan besitta en god kunskapsbas, detta då deras viktigaste område är omvårdnaden. LÄS MER
2. Uppkomsten av strukturella förändringar vid implementering av e-handel : en analys av strukturförändringar inom SME
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : De senaste åren har den internetbaserade försäljningen ökat i Sverige. För företag inom detaljhandeln innebär den geografiska begränsningen ett hinder för fortsatt tillväxt. E-handel möjliggör tillgänglighet till en större marknad, vilket framförallt gynnar mindre företag. LÄS MER
3. When Bad is Good
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Within the last year many companies have proactively started to communicate their flaws and weaknesses, believing that this will lead to they being perceived as more personal and human. Dominos Pizza is one of many examples of a company using this practice as a strategic tool for communication. LÄS MER
4. Varför städar vården? - En undersökning av landstingens ”FM-perspektiv”
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion; Lunds universitet/Väg- och vattenbyggnad (CI)Sammanfattning : Problemställning: Den övergripande frågeställningen är hur landstingens attityd är till att tillämpa ett ”FM-perspektiv”. Syfte: Studera och analysera hur landstingen hanterar sin stödverksamhet. LÄS MER
5. Super Mario wears Prada - En studie om produktplacering i elektroniska spel
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att förstå konsumentens upplevelse av produktplacering i elektroniska spel. Metod: Vi använder oss av fokusgrupper för att samla in empiriskt material. LÄS MER