Sökning: "Marcus Edelbrink"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Marcus Edelbrink.

  1. 1. Varför springer gasellen snabbare? : En kvalitativ studie om hur tillväxtföretag i Umeå arbetar med strategiimplementering.

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marcus Edelbrink; Linda Engman; [2009]
    Nyckelord :Småföretag; tillväxtföretag; tillväxtstrategi; tillväxtteorier; resurser; kompetens; strategi; miljö; motivation; ledarskap och tillväxt.;

    Sammanfattning : Problem: Vilka tillväxtstrategier ligger till grund för snabbt växande gasellföretag och kan likheter identifieras i strategiimplementeringen? Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera om gasellföretag i Umeå har liknande tillväxtstrategier för att uppnå sin snabba framgång. Genom att identifiera och kartlägga företag i Umeå som kategoriseras som gasellföretag vill vi få en ökad inblick och förståelse kring vilka strategier som ligger till grund för den snabba tillväxten samt vilken påverkan ledaren har. LÄS MER

  2. 2. Bankers utökade tillgänglighet : en studie om kunders efterfrågan och dess lönsamhet i Umeå

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marcus Edelbrink; Joakim Lindström; [2008]
    Nyckelord :kvantitativ metod; vetenskaplig metodik; marknadsföring; relationsmarknadsföring; Tjänstemarknadsföring; tjänstekvalitet; servicekvalitet; kundlönsamhet; ; Bank; bankservice; bankmarketing; personal contact.;

    Sammanfattning : Problem: Hur tillfredställda är bankkunder med sin banks tillgänglighet? Vilka kundsegment efterfrågar utökad service och hur lönsamma är de? Syfte: Genom vår studie av bankernas olika kundsegment och med dessas innehavande ekonomiska engagemang i banken, avser vi att belysa kundernas attityder och uppfattningar kring bankernas utökade tillgänglighet, och vad de efterfrågar i sitt möte med banken. Teori I vår teoretiska referensram behandlar vi främst fem olika teoriområden; försäljningsarbetets utveckling, positionering, banktjänster, service, relationsmarknadsföring samt gruppsegmentering. LÄS MER