Sökning: "Marcus Enochsson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Marcus Enochsson.
1. Doubt in Postmodernity : The Communicative Process of Fixating Beliefs
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This thesis examines how ideas of truth and knowledge are created, maintained, and negotiated within the context of a community through means of communication. This is achieved by conducting a case study which highlights the social processes of deconstructing and reconstructing ideas of truth. LÄS MER
2. Vilken konfatyp är du? : den postmoderna kyrkan i ett individualiserat samhälle
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen, med titeln "Vilken konfatyp är du? Den postmoderna kyrkan i ett individualiserat samhälle", är författad av Marcus Enochsson vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet, under vårterminen 2018. Uppsatsen består av en fallstudie, i form av en analys av Svenska kyrkan Västerås’ webbplats. LÄS MER
3. Hur individuell är du? Toalettklotter som identitetsproduktion
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats, av Marcus Enochsson och Sophie Mokvist, är författad inom ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet under höstterminen 2017. Genom att presentera en kvalitativ textanalys av så kallat toalettklotter på Språk- och Litteraturcentrum vid Lunds universitet visar uppsatsen hur vi kan förhålla oss till denna form av kommunikation, och specifikt hur vi kan se det som identitetsproduktion. LÄS MER
4. Redeeming Mr. White: Forgiveness in Breaking Bad from a Christian perspective
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/FilmvetenskapSammanfattning : This thesis offers an analysis of how Breaking Bad's anti-hero Walter White can be viewed through the lens of forgiveness within Christian theology. The theories used for the theological approach are those presented by Magnus Abrahamson (Th. D), Desmond and Mpho Tutu, and Per Arne Dahl. LÄS MER
5. Kreativitet som konkurrensfördel
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda hur en organisation kan främja och tillvarata sin kreativa potential. För att finna svar på frågeställningen tog vi till en början till oss litteratur inom kreativitets-, organisations- och förändringsområdena och identifierade därigenom åtta viktiga, återkommande faktorer för att främja och tillvarata kreativitet. LÄS MER