Sökning: "Marcus Gustafsson"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden Marcus Gustafsson.

  1. 11. How the choice of virtual joystick affects usability in mobile fighting games

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tomas Granlund; Marcus Karåker Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Mobile games; touchscreen joystick; fighting games;

    Sammanfattning : As the mobile games market keeps growing, game interfaces for mobile games also warrant further development. One area that especially has room for improvement is the touchscreen joystick. This dissertation focuses on the differences in usability for different touchscreen joysticks. LÄS MER

  2. 12. Ramverk vs Vanilla JavaScript : Vilken teknik bör väljas för en modern webbapplikation?

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Marcus Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :JavaScript; framework; comparative study; code structure; JavaScript; ramverk; jämförande studie; kodstruktur;

    Sammanfattning : This study is a second year thesis in Software Engineering at the Blekinge Institute of Technology. It investigates differences between frameworks and Vanilla JavaScript according to requirements in modern web applications. Region Blekinge, a municipal institution, wanted to research a prototype for a search function for their future website. LÄS MER

  3. 13. Förbättrad kommunikation i projektering med digital ärendehantering

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Marcus Qvist Nilsson; Kim Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Digital Case Management; Design Process; Communication; Project Management; Digital ärendehantering; Projektering; Kommunikation; Projektstyrning;

    Sammanfattning : En av framgångsfaktorerna till en lyckad projektering är god kommunikation och att rätt informationfinns tillgänglig vid rätt tillfälle för att fatta rätt beslut. Tidigare forskning tyder på att traditionellakommunikationsprocesser lett till problem att skapa gemensam förståelse mellan discipliner samt attbrist på transparens i informationsflödet och splittrad data- och informationshantering skaparkommunikationsproblem, vilket kan leda till felprojektering och extra kostnader. LÄS MER

  4. 14. Förbättrad kommunikation i projektering med digital ärendehantering

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Kim Gustafsson; Marcus Qvist Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Digital Case Management; Design Process; Communication; Project Management; Digital ärendehantering; Projektering; Kommunikation; Projektstyrning;

    Sammanfattning : En av framgångsfaktorerna till en lyckad projektering är god kommunikation och att rätt information finns tillgänglig vid rätt tillfälle för att fatta rätt beslut. Tidigare forskning tyder på att traditionella kommunikationsprocesser lett till problem att skapa gemensam förståelse mellan discipliner samt att brist på transparens i informationsflödet och splittrad data- och informationshantering skapar kommunikationsproblem, vilket kan leda till felprojektering och extra kostnader. LÄS MER

  5. 15. Fuzz testing for design assurance levels

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Marcus Gustafsson; Oscar Holm; [2017]
    Nyckelord :fuzz testing; testing; AFL; american fuzzy lop; DAL; design assurance level; automated testing;

    Sammanfattning : With safety critical software, it is important that the application is safe and stable. While this software can be quality tested with manual testing, automated testing has the potential to catch errors that manual testing will not. In addition there is also the possibility to save time and cost by automating the testing process. LÄS MER