Sökning: "Marcus Höök"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Marcus Höök.

  1. 1. Resilient Horizons: Identifying and Overcoming Disruptions in the Semiconductor Supply Chain : From Chip Woes to Chip Wows: Establishing Resilience Strategies in a World of Semiconductors

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Clara Hallin; Marcus Höök; [2023]
    Nyckelord :Resilience; Strategy; Disruption; Semiconductor; Supply Chain;

    Sammanfattning : Disruptions such as pandemics, demand changes, and geopolitical tensions in the semiconductor supply chain are essential due to their significant impact on all industries and economies worldwide. The semiconductor industry is vital for modern technology, but disruptions can interfere with production and availability. LÄS MER

  2. 2. Developing sustainable solutions for future food production : a case study of the industrial cluster initiative Food Valley of Bjuv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Höök; Carl Österman; [2016]
    Nyckelord :cluster theory; food production; food valley of bjuv; industrial symbiosis; open innovation; social capital; sustainability transitions;

    Sammanfattning : Sustainable development, defined as “development that meets the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs”, is considered as one of the major challenges of our time. The food industry is one of the domains associated with particularly pressing challenges when it comes to sustainable development. LÄS MER

  3. 3. Hur CSR kan bidra till skapandet av motivation hos anställda : en fallstudie av livsmedelsbutiken ICA Torgkassen i Uppsala

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fredrik Engström; Marcus Höök; Carl Österman; [2014]
    Nyckelord :motivation; empowerment; CSR; miljö; miljöarbete; livsmedel; livsmedelsbutik; medarbetare;

    Sammanfattning : En ökad miljömedvetenhet har bidragit till en ökad efterfrågan på företag som tar miljöansvar. Studier visar att företag som gör detta kan dra nytta av miljöarbete i sin kommunikation mot marknaden. Samtidigt visar allt mer forskning olika fördelar som företag kan skapa internt genom miljöarbe. LÄS MER