Sökning: "Marcus Kohlberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Marcus Kohlberg.

  1. 1. Matchfixning – Ett hot mot idrotten? : En studie om uppfattningar, ansvarstagande och åtgärder

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Marcus Andersson; [2016]
    Nyckelord :matchfixing; sport; gaming; Gävleborg; fair play; social structures; Kohlberg s moral development; perceptions; responsibility; measures; matchfixning; idrott; spelmarknaden; Gävleborg; fair play; social konstruktion; Kohlberg moralutvecklingsteori; uppfattningar; ansvarstagande; åtgärder;

    Sammanfattning : Syftet var att undersöka uppfattningar, ansvarstagande och åtgärder kring matchfixning. Urvalet bestod av totalt sju respondenter fördelade på två spelare, två ledare och tre styrelsemedlemmar. Respondenterna tillhörde föreningar inom Gävleborgs län idrottsförbund med koppling till fotboll och bandy. LÄS MER

  2. 2. Advertising product improvement opportunities using segmentation in Video-on-Demand services : A case study of MTG’s opportunities in the shift from television to streaming video

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Marcus Kohlberg; Lars-Peter Westman; [2014]
    Nyckelord :Video-on-demand; ad avoidance; segmentation; self-segmentation; contextual segmentation; advertising products; signal strength; ad engagement; video-on-demand; play tjänster; segmentering; självsegmentering; kontextuell segmentering; signalstyrka;

    Sammanfattning : More and more people choose to watch television online through online video-on- demand services. For media corporations, such as the Modern Times Group (MTG), this means that video-on-demand will become an increasingly important source of revenue. LÄS MER

  3. 3. Modeling user-to-user growth : Predicting word of mouth in social networks

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Marcus Kohlberg; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka vilka faktorer som är viktiga att beakta när man modellerar informationsspridning i ett socialt nätverk. Dessa bestämmande faktorer sätts därefter i relation till några existerande modeller inom området, detta för att få en förståelse för hur faktorerna kan integreras i just en sådan modell. LÄS MER