Sökning: "Marcus Lind"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Marcus Lind.
1. Bräddning av avloppsvatten : Möjlighet till rening för att skydda recipienten
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Rapporten handlar om olika reningstekniker vilka kan användas för att behandla avloppsvatten som släpps ut vid bräddning innan det når recipienten. Rapporten beskriver först vad bräddning är och även vilka problem som kan uppstå när orenat vatten släpps ut och vad det eventuellt kan innehålla. LÄS MER
2. Connection Lost
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Decoy Policies: The Attraction Effect Within Sustainability Legislation
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The need for stronger action on climate change is acutely apparent today, and to successfully address global warming governments across the world will have to enact tougher sustainability measures. This quantitative study investigates whether an attraction effect - most commonly studied within marketing contexts - can exist within such legislative contexts and affect how people support different environmental policies. LÄS MER
4. VAD ÄR POLITIKERS ATTITYD TILL POLISENS ARBETE MED KAMERABEVAKNING? -En enkätundersökning i kommunfullmäktige i Kumla och Hallsbergs kommun
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Trends shows that Sweden is about to become a surveillance society and the Swedish people are increasingly being monitored in their everyday life due to the development and advancement of technology. It can therefore be considered a social interest to study this from different perspectives. LÄS MER
5. Hur och varför använder företag content marketing via sociala medier? : En kvalitativ studie om små och medelstora B2B-företag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Den digitala utvecklingen har förändrat hur företag kommunicerar med sina kunder och sociala medier spelar en allt större roll. Allt fler företag väljer att på sociala medier använda content marketing som syftar till att hjälpa sina kunder genom att dela relevant innehåll snarare än att skicka direkta säljmeddelanden. LÄS MER