Sökning: "Marcus Nilsson"
Visar resultat 16 - 20 av 140 uppsatser innehållade orden Marcus Nilsson.
16. Etik och ledarskap i mångkulturella miljöer : En fallstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I takt med att världen blir mer globaliserad och flera kulturer möts och interagerar med varandra på arbetsplatser och företag kan det uppstå problem med att skapa etiska ramverk som passar alla på grund av skilda värderingar och normer. Det som uppfattas som normalt eller etiskt rätt av en kultur kan ses som etiskt fel av en annan. LÄS MER
17. Study of hole mobility in amorphous polyethylene via kinetic Monte Carlo methods
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : This thesis presents a study of hole mobility in amorphous polyethylene using kinetic Monte Carlo (KMC) methods together with a novel chain segmentation model developed by Unge and Nilsson, which determines hole localization sites based on torsion angles along the polymer chain. An extension to the KMC algorithm was developed which improves performance by modelinground-trips between strongly interconnected localization sites. LÄS MER
18. Onlinespel skapat med fokus på social interaktion
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Projektets syfte var att skapa ett digitalt spel som uppmuntrar till samarbete mellan spelarna. Spelet är framtaget för att spela i lag om fyra där nyckeln för att lyckas är tätt samarbete. Metoden som använts i detta projekt är uppdelad i tre större block, förstudie, designprocess och utvecklingsprocess. LÄS MER
19. Utveckling av elevers resonemang genom kollaborativa samtal utifrån ett lärarperspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Matematik i dagens undervisning präglas av matematikbokens användning, denna har en större roll i undervisningen. Detta sker trots att författare inom matematikdidaktik påpekar betydelsen av att matematiska samtal måste framgå i undervisningen för att elever ska ges möjlighet till att utveckla de olika förmågor och kunskaper som det matematiska ämnet berör. LÄS MER
20. Utveckling av elevers resonemang genom kollaborativa samtal utifrån ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Matematik i dagens undervisning präglas av matematikbokens användning, denna har en större roll i undervisningen. Detta sker trots att författare inom matematikdidaktik påpekar betydelsen av att matematiska samtal måste framgå i undervisningen för att elever ska ges möjlighet till att utveckla de olika förmågor och kunskaper som det matematiska ämnet berör. LÄS MER