Sökning: "Marcus Palmqvist"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Marcus Palmqvist.
1. Mellanchefen – Organisationens mellanhand
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Avståndet mellan chef och medarbetare kan i hierarkiska organisationer vara väldigt långa, därför behövs en mellanhand som knyter ihop dessa för att minska gapet. Det är här mellanchefen kommer in. Mellanchefen agerar som mellanhand i organisationen för att hålla samman de övre och nedre leden i hierarkin. LÄS MER
2. NÅ NÄSTA NIVÅ MED GAMIFICATION En studie kring tillämpning och potentiella nyttoeffekter av gamification
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Spel har länge engagerat och motiverat användare och teknikutvecklingen har möjliggjort en utökning av dess användningsområden. Spelmekanismer används inte längre enbart i spel utan kan identifieras inom många olika områden exempelvis i mobila applikationer, på arbetsplatser och i utbildningssammanhang. LÄS MER
3. Imoprtant Factors Behind Country Choice : - where to invest? -
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Master Thesis, School of Management and Economics, Växjö University. FE3014 - International Marketing Strategy, spring 2008. Title: Important Factors Behind Country Choice - Where to invest? Keywords: FDI, choice of country, market entry, factors behind country choice. LÄS MER
4. Problemområden inom dagens redovisning för onoterade K2- bolag
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I takt med en ökad harmonisering inom EU har IFRS införts som en enhetlig redovisningsstandard för alla noterade bolag inom unionen. Onoterade bolag tillämpar nationella regler som gäller i respektive medlemsland. LÄS MER
5. Kritiska framgångsfaktorer för ett lojalitetsprogram
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Utvecklandet och införandet av lojalitetsprogram har allt sedan början på 1990-talet ökat konstant, med undantag för åren 2000-2003. Nämnda tidsperiod har inneburit en förändring av marknadsföringen, från en masskommunikation till den personliga kommunikation som sker via lojalitetsprogrammen idag. LÄS MER