Sökning: "Marcus Paulsson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Marcus Paulsson.
1. Turning Consumers into Supporters: Understanding Loyalty Through Football Teams
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to examine the fans’ perspective of sport team loyalty and the reasons why brand loyalty is extremely high within sports. Methodology: This paper uses a qualitative research method with both primary data and secondary data. LÄS MER
2. "Det var inte tydligt att det var ett samarbete." : En kvalitativ studie om konsumentens upplevelse av annonsmärkning på Youtube
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ökad kunskap om konsumenters uppfattning av märkta samarbeten. En kvalitativ forskningsmetod genomförs där respondenterna får ta del av tre exempelvideor med en fiktiv influencer som praktiserar olika former av deklarationer. LÄS MER
3. Hållbarhetsarbete : Utmaningen i intressentdrivna företag
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) är ett omfattande forskningsområde där studier om hur företagens hållbarhetsarbete utförs. Ett område som det går att inrikta sig på, är hållbarhetsarbete inom kontroversiella branscher, där företagen riskerar att få påtryckningar av sina intressenter. LÄS MER
4. Reconfiguring the Silk Route - A new paradigm for market entry analysis in emerging markets?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Emerging markets have in recent times been acknowledged as an important source of future economic growth. However, in their locational decision making applied to investments in these markets, foreign companies are often faced with difficulties. LÄS MER
5. Kommunikationsstrategi
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The value of a company's employees is considered to be higher and more important for a business success than ever. Losing employees is not only a loss of valuable knowledge, it also implies a significant cost related to the recruitment of new employees. LÄS MER