Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Hur ser lärare på rättning : En studie av arbetet med lärares rättning av elevers skrivande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Den här studien handlar om hur lärare ser på rättning av elevtexter. Syftet med denna studie är att framhäva lärares ställning till all form av rättning av elevers texter, inte enbart felstavade ord. Det kan också vara meningsuppbyggnad, mellanrum, språkfel och punkt. LÄS MER
2. An Hibernian Tale – Representations of Identity in the Irish Big House Novel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EngelskaSammanfattning : The genre of the Irish “Big House” novel is one deeply entrenched in historical context. To be unaware of the setting, and the significance of identity within it, lessens the understanding and impact of character, motivations, and conflict in the text. LÄS MER
3. Läs- och skrivinlärning : En studie av arbetet med möjligheter och hinder i elevers tidiga läs- och skrivinlärning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studien handlar om vikten av språklig medvetenhet för elevers tidiga läs- och skrivinlärning. Studien ger en inblick i vilka hinder som elever kan ha när de ska lära sig läsa och skriva. LÄS MER
4. How to create loyal visitors in hotel businesses
Magister-uppsats, Sektionen för Hälsa och SamhälleSammanfattning : The purpose of this research paper is to provide an understanding for organizational factors effect on Customer Relationship Management (CRM) in the hotel business and then investigate CRM activities effect on loyalty among business travelers. An analysis of 163 questionnaires gathered from hotels in Sweden resulted in two main findings. LÄS MER
5. Schemalagd livskunskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att synliggöra hur värdegrundsarbetet påverkas av schemalagd livskunskap. Vi har även valt att studera huruvida arbetsmetoden SET, social och emotionell träning, kan likställas med ämnet livskunskap. Detta har vi gjort genom att använda en kvalitativ metod genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER