Sökning: "Maria Eneroth"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maria Eneroth.

  1. 1. Climate impact of ultra-processed foods in the Swedish diet

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Hanna Maria Linnéa Eneroth; [2023]
    Nyckelord :climate impact; culinary ingredients; diet; food consumption; food processing; greenhouse gas emissions; minimally processed foods; NOVA; ultra-processed foods;

    Sammanfattning : The climate impact associated with food consumption is large. The size of the impact depend on the type of food and how it is produced. Food systems are currently changing and urbanization and increased affluence of consumers have led to an overall increase in food consumption and a rise in consumption of processed foods globally. LÄS MER

  2. 2. Distriktssköterskors erfarenheter av hälsofrämjande rådgivning till patienter med hypertoni i primärvården : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Malin Persson; Maria Eneroth; [2022]
    Nyckelord :District nurses; hypertension; health promotion advice; lifestyle; primary care; Distriktssköterskor; hypertoni; hälsofrämjande rådgivning; levnadsvanor; primärvård;

    Sammanfattning : Hypertoni är en folkhälsosjukdom med risk för allvarliga följdsjukdomar, där ohälsosamma levnadsvanor är de främsta riskfaktorerna. Tillståndet är behandlingsbart, trots detta är det en andel patienter som inte når behandlingsmålet. Distriktssköterskan har en viktig roll i den hälsofrämjande rådgivningen. LÄS MER

  3. 3. Så blir organisationer attraktiva arbetsgivare för nyutexaminerade studenter : En kvalitativ studie om employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Madeleine Eneroth; Maria Grüner; [2019]
    Nyckelord :Employee Value Proposition; Employer Attractiveness; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Generation Y; Rekrytering; Attraktiv arbetsgivare;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur anställda som arbetar med employer branding i Jönköpings Län upplever arbetet, samt hur de arbetar med att attrahera och rekrytera högskolestudenter efter examen. Studien var av en kvalitativ ansats och underlaget utgjordes av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER