Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Samverkan i förskolan. En kvalitativ intervjustudie kring förskollärares upplevelse av informell samver-kan med vårdnadshavare i förskolan..
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Samverkan med vårdnadshavare beskrivs som en viktig del av förskolans uppdrag. I läroplanen (Lpfö18, 2018) beskrivs hur förskolan ska ”samarbeta på ett nära och förtroendefullt sätt med hemmen” (s. 17) och i skollagen (SFS 2010:800) anges att forum för samverkan ska erbjudas genom exempelvis föräldramöten och brukarråd. LÄS MER
2. Det vårdande mötet - ett samspel mellan sjuksköterska och patient : En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Åtta pedagogers uppfattningar om högläsningens funktion i förskolepraktiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Utifrån våra VFU erfarenheter har vi uppmärksammat att högläsningssituationer främst inte används som det viktiga verktyg en högläsningssituation kan erbjuda för barns språkutveckling. Högläsningen har snarare använts som en lugn och mysig stund innan måltider. LÄS MER
4. Individanpassad marknadsföring på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka attityder konsumenter har till individanpassad marknadsföring och huruvida attityderna påverkas av var konsumenten befinner sig i köpprocessen, vilken relation de har till företaget, samt faktorerna ålder, deras inställning till personlig integritet och vilket förtroende de har för företag. Teoretiskt ramverk: Köpprocessen av Kotler och Keller, digitala kundresan av Ström och Vendel, omnichannel (flerkanalsstrategi) av Bijmolt et al. LÄS MER
5. Säljarna, köparna och efterfrågan : En diskursanalys av den mediala framställningen av Sveriges sexköpslag, 20 år efter införandet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : The aim with this study is to analyze how the law that prohibits the purchase of sexual services is portrayed discursive in Swedish morning and evening tabloids. Through an analysis of 42 articles from several papers during 2019, that concern the law that prohibits the purchase of sexual services, following questions will be discussed: How is the law that prohibits the purchase of sexual services portrayed?, How are the people that sell sexual services portrayed?, How are the people that buy sexual services portrayed? and How is the relation between supply and demand concerning prostitution portrayed?. LÄS MER