Sökning: "Maria Forth"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Maria Forth.

  1. 1. 0n th3 m€t4ph¥$!¢al1t¥ 0f l3tt€r§ : eller Bokstävers metafysik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionen

    Författare :Maria Sorelius; [2024]
    Nyckelord :Bokstäver; symboler; metafysik; pragmatik; språkfilosofi;

    Sammanfattning : How do letters differ from other letters, or other symbols? Is it the shape, sound, or use? The metaphysicality and ontology of words has been discussed extensively, but the discussion about letters is far from being conclusive. Due to this I will, by bringing forth a background on words, discuss letters’ origins and metaphysical distinction. LÄS MER

  2. 2. From global to local - Planetary Urbanisation at Kivik Art Center

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Varvara Maria Politi; [2022]
    Nyckelord :Planetary Urbanisation Urban Design Architecture; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : The Thesis project is taking place at Kivik Art Center, Sweden and it explores the concept of planetary urbanisation. The concept of Planetary Urbanisation has become vividly discussed and it is a topic that expands globally, therefore Kivik Art Center is the key place that offers global connection since it has developed a vibrant identity of art, with artists around the world exhibit their work there. LÄS MER

  3. 3. Personalized marketing: Do consumers create their own advertisement? : A qualitative study of how consumers experience personalized marketing messages designed using their private mobile data.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mina Carlsson; Maria Arvidsson; Iris Qvennerberg; [2021]
    Nyckelord :Mobile Marketing; Personalized Marketing; Private Data; Privacy Issues; Experienced Emotions;

    Sammanfattning : Background: Companies collect private data about consumers for marketingpurposes. Mobile devices provide marketers with valuable insights intoconsumers' hyper-context information concerning specific consumersituations such as location, time, and environment. LÄS MER

  4. 4. Makt- och genusrelationer i års- och hållbarhetsrapporter : En kvantitativ innehållsanalys om avbildning och reproducering av könsroller utifrån bilder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Ivic; Anna Österberg; [2021]
    Nyckelord :gender; sex; power dynamics; representations; portrayals; The Big Four; annual- and sustainability reports; content analysis; feminist perspectives; critical accounting; genus; könsroller; maktrelationer; avbildning; reproducering; The Big Four; års- och hållbarhetsrapporter; innehållsanalys; feministiska perspektiv; critical accounting;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur genus- och maktrelationer avbildas samt reproduceras genom bilder från The Big Fours års- och hållbarhetsrapporter. Tidigare forskning har klarlagt behovet att på ett adekvat sätt särskilja mellan kön och genus inom kritisk redovisningsforskning. LÄS MER

  5. 5. SKIRA SPETSAR En undersökning av spetsar från Föreningen Bohusläns Virkning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Maria Claesson; [2017-06-28]
    Nyckelord :crochet; lace; Bohuslän; textile history; home industry;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the Bohusläns crochet associations aesthetics preferences. The subjects of this study were three binders with samples of crochet lace; four texts that can be related to the founder of the association and five newspaper articles about Bohusläns crochet association. LÄS MER