Sökning: "Maria FridÉn"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maria FridÉn.

  1. 1. Bildskapande i förskoleklass. Verktyg i barns läs- och skrivundervisning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Maria Fridén; Christina Mårtensson; [2011]
    Nyckelord :läs- och skrivundervisning; bildskapande; lärare i förskoleklass;

    Sammanfattning : BakgrundMånga författare och forskare anser att teori bör kombineras med praktik för att skapa intresse och motivation hos barn. En kombination av bildskapande och läs- och skrivundervisning gör att skriftspråket utvecklas på ett lekfullt sätt. LÄS MER

  2. 2. Kommuners hantering av företagsetableringar : En guide för näringslivschefer och näringslivsenheter

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Jenny Ljungberg; Maria Fridén; [2008]
    Nyckelord :Business establishments; service; service quality; municipalities; relationships; Företagsetableringar; kommuner; etableringsservice; servicekvalitet; relationer;

    Sammanfattning : Problem: Nya företag är viktiga för en kommun. Kommuner arbetar dock väldigt olika när det gäller att hantera nya företagsetableringar. Vissa kommuner arbetar mer aktivt medan andra är mer passiva och ambitionerna skiljer sig starkt åt mellan dem. Företagen har ofta fler alternativa etableringsorter. LÄS MER

  3. 3. Sanningens Ögonblick - en relationen mellan extern och intern marknadsföring i serviceföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Fridén; Joanna Jamka; [2005]
    Nyckelord :extern marknadsföring; intern marknadsföring; sanningens ögonblick ; serviceföretag; human resources.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : I uppsatsen har relationen mellan extern och intern marknadsföring undersökts och analyserats i ett kontextområde bestående av det geografiska området Polen och turismsegmentet, affärsresenärer. Marknadsföring ska ses som en integrerad del som genomsyrar hela organisationen, det vill säga att det är en aktivitet som bedrivs på alla nivåer och av alla anställda i verksamheten. LÄS MER