Sökning: "Maria Göransson"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Maria Göransson.

  1. 1. Att förstå den sociala toddlaren : En fenomenologisk videoobservationsstudie om de yngsta barnens samspel och kommunikation i ostrukturerad lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Sofia Carlsson; Klara-Maria Göransson; [2023]
    Nyckelord :fenomenologi; förskola; kommunikation; lek; samspel; toddlare; yngre barn;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka, förstå och beskriva hur toddlare i förskolan kommunicerar och samspelar med varandra och med pedagogen i den ostrukturerade leken, samt vid vilka tillfällen dessa samspel tar sig uttryck. Forskare inom området uttrycker att forskning om de yngsta barnen i förskolan ökat under de senaste åren, men antyder att vidare forskning om yngre barns lek och samspel är av intresse. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors erfarenheter och reflektioner av lärandetillfälle och utbildningar : En enkätstudie

    Magister-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Maria Göransson; [2023]
    Nyckelord :competence development; experience; nurses; safety; security;

    Sammanfattning : Background: Opportunities for development for nurses is affected by the possibility in the interprofessional teams. Their working environment with good: management, workingclimate, teamwork, respect, trust, communication are important factors in competence development. LÄS MER

  3. 3. Kamratkulturer i vardagliga rutiner - En studie om barns kamratkulturer på institutioner för yngre barn i två olika kulturer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria Göransson; Johanna Grenerström; [2019]
    Nyckelord :cultures; early childhood education; governance; institutions; peer cultures; routines;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine peer cultures in relation to everyday routines at institutions for younger children in two different cultures. This study is a comparative study of institutions for younger children in England and in Sweden. LÄS MER

  4. 4. We Would Love to Meet You! : A study about the impact of event marketing on customer-brand relationships

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nikki Wanderoy Göransson; Maria E Kibtia; [2018]
    Nyckelord :Relationship marketing; event marketing; customers; brands; customer-brand relationships; events; emotional; affective; cognitive; Relationsmarknadsföring; eventmarknadsföring; kunder; varumärke; varumärke-kund relationer; event; affektiv; kognitiv;

    Sammanfattning : Research questions: How can event marketing be studied as a part of relationship marketing?How can event marketing be used to strengthen customer-brand relationships? Purpose: The purpose of this thesis is to study event marketing as a part of relationship marketing, by analysing the elements of trust, commitment, brand involvement, brand emotions, brand attitudes and customer value. Method: This research was conducted using a quantitative research method, where the primary data was collected via an online-survey distributed to visitors at Chokladgästabudet at Waxholms Hotel and GastroNord, two food-related events. LÄS MER

  5. 5. Relationen mellan familjehemsföräldrar och familjehemsplacerade barn : En kvalitativ studie utifrån familjehemsföräldrarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Maria Privén; Josefin Göransson; [2018]
    Nyckelord :Foster home; foster parents; foster children; relationship; Familjehem; familjehemsföräldrar; familjehemsplacerade barn; relation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine what meaning foster parents give to their relationship with their foster children. The aim of the study is to answer the following questions: How do the foster parents describe their relationships with the foster children? What approach do the foster parents have to the fact that the foster placement is not meant to be permanent? What meaning does it have for the relationship between the foster parents and the foster children that the placement is not meant to be permanent?   The result of this study is based on eight qualitative, semi-structured, interviews that were held with people who are, or have been, foster parents. LÄS MER