Sökning: "Maria Johansson marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Maria Johansson marknadsföring.
1. Attraktion av internationella investerare inom kulturella och kreativa näringar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Detta är en kandidatuppsats inom företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Handels- och IT-Högskolan i Borås. Denna studie är inriktad på hur internationella investerare inom kulturella och kreativa näringar attraheras till en stad. LÄS MER
2. The ownership types influence on internationalization strategy : A case study on how and why ownership type influences firms´ internationalization strategy
Magister-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Internationalization opportunities for firms have never been greater due to technological advancements and market liberalisations around the world. Newly established companies show tremendous growth, huge revenues and rapid internationalization patterns despite their young age. LÄS MER
3. ”ICA I love eco" : Kommunikationsverktygen bakom ICA-koncernens gröna försäljningssuccé
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Studien redogör för kommunikationsverktygen ICA använder i den externa kommunikationen av ICA I love eco-sortimentet. De studerade kommunikationskanalerna är reklamfilmer samt kundtidningen Buffé. LÄS MER
4. Att skapa en turistdestination genom kommersialisering av kulturarv : En fallstudie av Glasriket
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur kommersialisering av kulturarv används för att driva en turistdestination. Det har genomförts genom vår beskrivning av kommersialiseringsprocessen. Hur pass framgångsrik kommersialiseringsprocessen är avgör hur attraktiv och konkurrenskraftig destinationen blir på marknaden. LÄS MER
5. Servicelandskapets betydelse : Kundens uppfattning av omgivande miljö i en sjukhusentré
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Tjänster är handlingar snarare än varor, detta betyder att tjänster inte är påtagliga. Det vill säga att en tjänst inte går att se, känna eller smaka på i samma utsträckning som en produkt. LÄS MER