Sökning: "Maria Johansson marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Maria Johansson marknadsföring.

  1. 1. Attraktion av internationella investerare inom kulturella och kreativa näringar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sissela Johansson Saarinen; Maria Lindh; [2013]
    Nyckelord :FDI; FDIA; Kulturella och kreativa näringar; platsmarknadsföring; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Detta är en kandidatuppsats inom företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Handels- och IT-Högskolan i Borås. Denna studie är inriktad på hur internationella investerare inom kulturella och kreativa näringar attraheras till en stad. LÄS MER

  2. 2. The ownership types influence on internationalization strategy : A case study on how and why ownership type influences firms´ internationalization strategy

    Magister-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Niclas Johansson; Maria Désirée Landström; Samuel Palmer; [2013]
    Nyckelord :Internationalization - ownership type - strategy - internationalization strategy - corporate governance - autonomy - scale - scope - speed - role of owners;

    Sammanfattning : Internationalization opportunities for firms have never been greater due to technological advancements and market liberalisations around the world. Newly established companies show tremendous growth, huge revenues and rapid internationalization patterns despite their young age. LÄS MER

  3. 3. ”ICA I love eco" : Kommunikationsverktygen bakom ICA-koncernens gröna försäljningssuccé

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Elin Jigenheim; Maria Johansson; [2012]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; ekologisk mat; ICA I love eco; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien redogör för kommunikationsverktygen ICA använder i den externa kommunikationen av ICA I love eco-sortimentet. De studerade kommunikationskanalerna är reklamfilmer samt kundtidningen Buffé. LÄS MER

  4. 4. Att skapa en turistdestination genom kommersialisering av kulturarv : En fallstudie av Glasriket

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Alexandra Johansson; Maria Källqvist; Anna-Karin Larsson; [2010]
    Nyckelord :kommersialisering; kulturarv; Glasriket;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur kommersialisering av kulturarv används för att driva en turistdestination. Det har genomförts genom vår beskrivning av kommersialiseringsprocessen. Hur pass framgångsrik kommersialiseringsprocessen är avgör hur attraktiv och konkurrenskraftig destinationen blir på marknaden. LÄS MER

  5. 5. Servicelandskapets betydelse : Kundens uppfattning av omgivande miljö i en sjukhusentré

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Ellinor Johansson; Maria Wernvik; [2010]
    Nyckelord :servicelandskap; offentlig miljö;

    Sammanfattning : Tjänster är handlingar snarare än varor, detta betyder att tjänster inte är påtagliga. Det vill säga att en tjänst inte går att se, känna eller smaka på i samma utsträckning som en produkt. LÄS MER