Sökning: "Maria Laufeld"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Maria Laufeld.

  1. 1. Value creating processes between firms and consumers: A phenomenon within the New Economy

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Laufeld; Karin Betinger; [2010]
    Nyckelord :The New Economy; Marketing communications; Co-production; Co-creation; Blogs; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose of the study: To construct a framework by investigating value creating processes within the New Economy. In terms of value the researchers are investigating the process from consumer activation to co-production, and to the last step of using co-production in order to co-create value. LÄS MER

  2. 2. Ömsesidigt värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Magdalena Szeszo; Maria Laufeld; Elise Tufvesson; [2009]
    Nyckelord :värdeskapande; marknadskommunikation; aktiv konsument; segmentering; märkesgemenskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att Att undersöka hur företag arbetar med och förhåller sig till den nya, aktiva konsumenten samt hur detta kan främja ett ömsesidigt värdeskapande, företag och konsument emellan. Våra exempelföretag tycks genomgående vilja aktivera konsumenten genom sin marknadskommunikation via exempelvis events, användandet av interaktiva marknadskommunikativa verktyg, budskapets utformning och märkesgemenskaper. LÄS MER