Sökning: "Maria Lavensjö"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Maria Lavensjö.

  1. 1. Appappapp, är det verkligen en lärandeapp? : En studie om appars kvalitéer och användbarhet i läsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Erica Bergljung; Maria Lavensjö; [2017]
    Nyckelord :Reading development; teaching reading; teacher role; apps; grades 1–3; Sjödén; questionnaire; Läsutveckling; läsundervisning; lärarroll; appar; Sjödén; årskurs 1-3; enkät;

    Sammanfattning : The aim of the present study was to find out what qualities teachers look for in apps for reading development, what qualities researchers think an app should possess, and whether the apps that teachers use have these qualities. To achieve this purpose, teachers in grades 1–3 were asked to complete a questionnaire and three educational apps were analysed with the aid of questions based on Sjödén’s (2015) dissertation “What makes good educational software?” The questions were used to study the contexts representation, interaction and social positioning. LÄS MER

  2. 2. "Hjälp, hur ska jag förklara denna läsförståelsestrategin?" : En fallstudie i hur en lärares talhandlingar utvecklar elevers läsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED); Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sanna Persson; Maria Lavensjö; [2017]
    Nyckelord :reading comprehension; speech acts; communication; teacher’s role; teaching reading; läsfixare; Läsförståelse; talhandlingar; kommunikation; lärarroll; läsundervisning; läsfixarna;

    Sammanfattning : The aim of this study is to identify and analyse how different communicative acts are used in the teaching of reading comprehension in grade 3. The study is based on five video recordings of the teaching of reading comprehension with a teacher using the common Swedish teaching model known as “läsfixare”. LÄS MER