Sökning: "Maria Leifland"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Maria Leifland.

  1. 1. Integration genom event - America´s Cup:s förankring i Malmö

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Leifland; Ann Lilja; Lisa Kopp; [2006]
    Nyckelord :America´s Cup; Event; Integration; Malmö; Stadsmarknadsföring; Marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Integration genom event – America’s Cup:s förankring i Malmö Seminariedatum: 13 januari, 2006 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatseminarium, 10 poäng Författare: Lisa Kopp, Maria Leifland, Ann Lilja Handledare: Erling Green, Christer Kedström Fem nyckelord: America’s Cup, event, integration, Malmö, stadsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera en ansats till en ny metodik för att marknads¬föra Malmö stad där event utnyttjas för att öka integrationen: ”event med samhällssyfte”. Vi använder eventet America’s Cup som fallstudie för att identifiera hur event bedrivs idag och vilka behov vår modell bör tillfredställa. LÄS MER

  2. 2. How to develop a pricing capability - A case study of Triton

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Leifland; Anna Gustavsson; [2006]
    Nyckelord :Capability; Pricing Capability; Pricing; Transaction; Case Study; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a pricing capability can be developed on a general as well as on a practical level in an industrial company working on the international business-to-business market. Methodology: We have conducted a case study of the work on pricing at Triton. LÄS MER