Sökning: "Maria Madrid"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maria Madrid.

  1. 1. ¿Cómo influye el grado de la motivación intrínseca del aprendiente sobre la intensidad y variabilidad del aprendizaje del vocabulario? : Un estudio sobre la motivación y las estrategias de aprendizaje del vocabulario en aprendientes adultos de ELE en España

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Maria Zagrobelny; [2016]
    Nyckelord :intrinsic motivation; vocabulary learning; empirical study; acquisition of Spanish as a foreign language; motivación intrínseca; aprendizaje del vocabulario; la adquisición de español como lengua extranjera;

    Sammanfattning : The study is based on the answers of 106 international students of Spanish as a foreign language from three different private schools in Madrid. The purpose of this paper is to study, firstly, whether or how the intrinsic motivation of adult Spanish learners, their choice of strategies and the time they spend on vocabulary learning outside of the school, are influenced by the their age, gender or mother tongue. LÄS MER

  2. 2. Kan en H & M och en Zarakund vara samma kund? : En undersökning i två europeiska städer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Rosa-Maria Fernandez Rey; [2008]
    Nyckelord :brand loyalty; preferences; active customer; needs; social culture factors; behov; attitudes; motivation; märkeslojalitet; attityder; preferenser; aktiv kund; motivation; sociokulturella faktorer;

    Sammanfattning : The struggle for the customer has become a priority for the fashion industriesconsidering that it is the customers’ willing to shop that guarantees theircontinuous survival on today’s competitive market. To keep the customer happyand satisfied, should be their priority as this leads to an economic advantagesince the customer becomes the companies strongest allay with help of the socalled “word of mouth” effect. LÄS MER

  3. 3. Svensk-Spanska Handelskammaren i Madrid : En medlemsundersökning - hur upplevs det befintliga tjänsteutbudet?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maria Fahlén; Karina Hansson; [2008]
    Nyckelord :kundnöjdhet; kund; medlemsundersökning; kvantitativ undersökning; handelskammare;

    Sammanfattning : Bakgrund: Om en organisation har en misstanke om att de har bristande kunskap om sina kunders behov och önskningar samt deras uppfattningar och värderingar om det utbud av produkter eller tjänster organisationen erbjuder, kan denna organisation få svårt att behålla sina kunder och fortsätta sin existens på marknaden. Svensk-Spanska Handelskammaren i Madrid uppfattade sig ha en något lägre medlemsaktivitet samt en något högre medlemsomsättning än vad som var önskvärt, och ville därför undersöka och bättre lära känna sina medlemmars önskningar och behov. LÄS MER