Sökning: "Maria Martin"

Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade orden Maria Martin.

  1. 16. Learning from the other : Dialogues with unaccompanied refugee children about barriers and possibilities for health and participation

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria Tornée Bergström; [2020]
    Nyckelord :learning; health; illness; the other; unaccompanied refugee children; everyday life; dialogue; direct scribing; belonging; othering; categorization; dislocation; phenomenology; hermeneutics; pragmatism;

    Sammanfattning : As a departure for the study, statistics regarding the increased experiences of illness, especially psychic, among children and youth, were presented. With inspiration from Maxwell´s (2013) interactive design, and guided from the perspectives of phenomenology, hermeneutics, and pragmatism, the study was placed into the lived everyday world of the participants. LÄS MER

  2. 17. ”Jag vill ha felen, jag vill inte förebygga dem”  : Lågstadielärares tillvägagångssätt för att stötta elevers stavningsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Emma Seijsing; Maria Martin; [2019]
    Nyckelord :Spelling ability; spelling instruction; spelling development; spelling error; scaffolding; Design-Based Research; Stavningsförmåga; stavningsundervisning; stavningsutveckling; stavfel; stöttning; Design-based Research;

    Sammanfattning : Föreliggande studies syfte är att undersöka hur tre svensklärare som undervisar i årskurs 2 och 3 stöttar elevernas stavningsutveckling. För att samla in studiens data används metoden Design-based Research (Anderson & Shattuck, 2012) där observationer visar hur de deltagande lärarna genomför stavningsundervisning samtidigt som intervjuer används för att se hur studiens deltagare säger sig planera och utvärdera sin stavningsundervisning. LÄS MER

  3. 18. En Pie de Marcha - Commoning in Times of Crisis

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Sarah Bretschko; [2019]
    Nyckelord :Community Land Trusts; urban commons; commoning; disaster recovery; civil society participation; Social Sciences;

    Sammanfattning : The continuous and on-going enclosure of the commons has been identified as critical for the expansion of capitalism, through processes of dispossession, expropriation and commodification. In the light of the rapid erosion of our cultural and environmental common pool resources, the concept of the commons is increasingly gaining interest, since it presents new political and cultural perspectives as an alternative to market and state solutions. LÄS MER

  4. 19. An alternative approach on resistance to change and leadership and its resulting development of Kotter’s change models.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :María Jeanina Alfaro Solano; Martin Preuß; [2019]
    Nyckelord :Change Management; Positive aspects of resistance to change; Kotter’s change management models; Leadership;

    Sammanfattning : To stay competitive in today’s business environments companies have to adapt to the fast-changing business conditions. Hereby change management plays an important role; companies and consultants often apply certain change models to plan and implement change projects. LÄS MER

  5. 20. Stavning i årskurs 3 : En jämförelse av elevtexter skrivna av elever i och utan lässvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Emma Seijsing; Maria Martin; [2019]
    Nyckelord :Spelling; spelling errors; phonology; orthography; orthographic depth; pupil’s essays; pupil’s with and without reading disabilities; Stavning; stavfel; fonologi; ortografi; ortografisk transparens; elevtexter; elever i och utan lässvårigheter;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka stavningen i 20 elevtexter skrivna av elever som antingen var i eller utan lässvårigheter när de gick i årskurs 2. Undersökningen fokuserade på stavningens korrekthet och olika typer av stavfel samt jämförde likheter och skillnader mellan texterna skrivna av elever i och utan lässvårigheter. LÄS MER