Sökning: "Maria Nystedt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maria Nystedt.

  1. 1. Fångad av en (online)stormvind : En fallstudie på företaget NA-KD om hur onlinestormar kan påverka konsumenternas köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felix Llado Ristorp; Katie Maria Walter; Lisa Nystedt; [2021]
    Nyckelord :Purchase intention; online storm; consumer behaviour; brand attitude; consumer engagement; social media; emotions; Köpintention; onlinestorm; konsumentbeteende; varumärkesattityd; konsumentengagemang; sociala medier; känslor;

    Sammanfattning : Utvecklingen av den digitala världen och sociala medier har gjort att konsumenter fått större makt i hur ett företag uppfattas då de direkt och indirekt påverkar företagets image genom det de delar, kommenterar och recenserar (Alam och Khan 2019). Ji, Li, North och Liu (2017) menar att en enda negativ kommentar på sociala medier kan växa till en allvarlig kris, som i denna studie definieras som en onlinestorm. LÄS MER

  2. 2. "Om man inte får chansen att uttrycka sig, känns det som man inte är värd ett skit". En studie om pedagogers syn på hur estetiska ämnen kan främja lärande och utveckling hos särskoleelever

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria Mälson-Nystedt; Lisa Wahnström; [2010-04-22]
    Nyckelord :estetiska ämnen; särskola; kommunikation; lärande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att ta reda på hur pedagoger på en särskola talar om estetiska ämnens betydelse för att främja lärande och utveckling för eleverna, samt hur detta gestaltar sig i praktiken. Teori: Vi utgår från ett sociokulturellt perspektiv som bl.a. innebär att allt man lär sig sker i samspel med andra människor. LÄS MER

  3. 3. Värdering av internt upparbetade patent

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Rolén Nystedt; Carina Ostrander; Annika Ragazzo; Maria Åström; [2006]
    Nyckelord :patent; värdering; institutionell teori; investerare; immateriella tillgångar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Immateriella tillgångar ökar i betydelse då företagen blivit mer kunskapsintensiva. Redovisning till rättvisande bild ställs därför inför en stor utmaning. LÄS MER