Sökning: "Maria Rydin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maria Rydin.

  1. 1. Språkliga förmågor i relation till Theory of Mind och implicit/explicit False-Belief förståelse : En studie med barn i treårsåldern

    Magister-uppsats, Logopedi; Hälsouniversitetet

    Författare :Sabina Suljanovic; Maria Rydin; [2013]
    Nyckelord :Language; Theory of Mind; False Belief; Implicit understanding; Eyetracking; Språk; Theory of Mind; False Belief; Implicit förståelse; Ögonrörelseteknik;

    Sammanfattning : Tidigare studier har påvisat att språkliga förmågor har ett nära samband med Theory of Mind (ToM). På senare tid har studier med hjälp av ögonrörelseteknik kunnat undersöka ToMförmåga implicit och fynden tyder på att barn redan i tvåårsåldern verkar ha en välutvecklad implicit ToM-förmåga. LÄS MER

  2. 2. Benämningsförmåga och språkförståelse hos äldre individer : Boston Naming test och Token test i en population 85-åringar

    Kandidat-uppsats, Logopedi; Hälsouniversitetet

    Författare :Sabina Suljanovic; Maria Rydin; [2012]
    Nyckelord :Naming ability; language comprehension; Boston Naming test; Token test; aging; benämningsförmåga; språkförståelse; Boston Naming test; Token test; åldrande;

    Sammanfattning : Väl etablerade normativa data för äldre individer är av stor betydelse för att särskilja mellan normalt åldrande och tecken på demenssjukdom. Kortversioner av Boston Naming test och Token test ingår i screeningbatterier och används ofta vid neuropsykologiska undersökningar. LÄS MER

  3. 3. Nästa generations TV

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Eliasson Hanna; Carlsson Maria; [2008]
    Nyckelord :Webb-tv; kommunikationskanaler; Varumärkesarbete; Nästa generation; SWOT-analys;

    Sammanfattning : Abstract Författare: Maria Carlsson och Hanna Eliasson Handledare: Lars Palm Examinator: Ingegerd Rydin Titel: Webb-tv, nästa generations kommunikationskanal Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap Högskolan i Halmstad 61-90 poäng. År: HT 2007 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur varumärkesarbetet kan effektiviseras och utvecklas genom webb-tv mot nästa generation. LÄS MER