Sökning: "Maria Ulfsdotter"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Maria Ulfsdotter.

  1. 1. Varumärkesutvidgning inom Corporate Identity - fördel eller nackdel utifrån ett företagsperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Holmgren; Maria Ulfsdotter; [2003]
    Nyckelord :Varumärkesutvidgning; Corporate Identity; Profil; Identitet; Image; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur kan företag använda varumärken som värdeskapare? Vi använder oss av Skanska och Skanska Nya Hem som exempel för att tydliggöra detta. Kan Skanska Nya Hem använda sig av varumärket Skanska på ett sådant sätt att det skapar ett mervärde? Finns det några eventuella nackdelar med att använda namnet Skanska för Skanska Nya Hems sida? Syfte: Vårt syfte är att genom teoretiska och empiriska studier utreda varumärket Skanska som värdeskapare utifrån Skanska Nya Hems perspektiv. LÄS MER