Sökning: "Maria Vilen"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Maria Vilen.

  1. 1. Servicepersonalen - Sponsringens huvudrollsinnehavare - En fallstudie om hur två hotellkedjor arbetar med sponsring av Riksteatern

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Vilén; Helena Naverbrant; Elin Levin; [2009]
    Nyckelord :tjänstemarknadsföring; sponsring; varumärkeskapital; intern marknadsföring; interaktiv marknadsföring; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda tillämpningen av marknadsföringsverktyget sponsring inom hotellkedjor med fokus på personalens funktion I fallstudien uppmärksammades att aktörerna på lokal och central nivå har skilda tolkningar om hur sponsringsaktiviten kommuniceras och dess övergripande mål. De lokala enheterna agerar endast efter egen uppfattning och har därmed inte använt marknadsföringsverktyget som marknadsstaben planlagt. LÄS MER

  2. 2. Det framtida servicemötet - en studie av ändrade förutsättningar för servicemötet på en avreglerad apoteksmarknad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Vilén; Charlotte Lindell; Emelie Andersson; [2009]
    Nyckelord :servicemöte; kund; avreglering; apoteksmarknad; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur en förändring från ett monopol till en relativt fri marknad leder till ändrade förutsättningar för servicemötet ur ett kundperspektiv. För att kunna undersöka syftet har vi använt apoteksmarknaden som fallstudie och valt att begränsa oss till receptfria läkemedel. LÄS MER