Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. ”De har ju mycket att säga när de får komma med saker själva” : En kvalitativ studie om lärares erfarenheter av högläsning och samtal i syfte att stimulera elevers läs- och språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilken erfarenhet verksamma lärare i årskurs F-3 har av högläsning inför klassen i svenskämnet för att stimulera elevernas läs- och språkutveckling. Via semistrukturerade intervjuer valde jag att söka svar på vad lärare säger sig ha för didaktiska syften med sin högläsning samt hur de använder sig av samtal i anslutning till högläsningen. LÄS MER
2. Högläsning i klassrummet : En kvalitativ studie om att utvecklas som läsare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
3. Muntlig kommunikation inom matema-tikämnet En läromedelsanalys av elevers möjligheter till muntlig kommunikation i matematik i årskurs 3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Avsikten med denna studie var att undersöka och skapa kunskap om elever får möjlighet att använda muntlig kommunikation i läromedel för årskurs 3 i matematik. Vi ville även studera vilket matematiskt innehåll som eleverna får använda muntlig kommunikation inom. LÄS MER
4. Jämställdhet i undervisningen : Några gymnasielärares syn på jämställdhet i läromedel och undervisning
Magister-uppsats, LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study has been to look into and analyze the view on sex equality in textbooks and teaching media, and teaching of a group of upper secondary school teachers, through a gender perspective. The teachers teach subjects within social- and political science. LÄS MER