Sökning: "Maria-Diana Gulunay"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Maria-Diana Gulunay.

  1. 1. Hur integreras värdegrunden i svenskämnet? : En kvalitativ studie om hur värdegrunden genomsyrar svenskämnet ur ett lärarperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Maria-Diana Gulunay; [2018]
    Nyckelord :Value-based work; Swedish subject; teacher perspective; socio- cultural perspective; the hidden curriculum; communication; Värdegrundsarbete; värdegrunden; svenskämnet; lärarperspektiv; sociokulturellt perspektiv; den dolda läroplanen; kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to find out how Swedish teachers in grade 6 integrate the school’s value base into the Swedish subject. Following question have driven the study: How is value-based work integrated into Swedish subject in grade 6? What methods/teaching strategies do Swedish teachers in grade 6 use to integrate the value base into Swedish subjects? How does Swedish teacher experience value-based work in Swedish subjects in grade 6? The methods that’ve been used are qualitative methods in form of participatory observations and teacher interviews. LÄS MER

  2. 2. Vilket kön dominerar i det svenska klassrummet? : En studie om klassrumsinteraktion ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Maria-Diana Gulunay; [2017]
    Nyckelord :Classroom interaction; gender perspective; power structure; speech space; Klassrumsinteraktion; genusperspektiv; maktstrukturer; talutrymme;

    Sammanfattning : This study aims to investigate classroom interaction from a gender perspective in Swedish subject in grade 5. The purpose of the study is to investigate if gender structures exist in the classroom of Swedish subject. LÄS MER