Sökning: "Marie Byström"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Marie Byström.

  1. 1. Att vara där när vården tar en annan riktning - Svåra samtal vid livets slut : En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Jennifer Byström; Marie Petersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Ett ledarskap i tiden : rekryterares framställning av ledarskap i en nyliberal era

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Emmely Engström; Linda-Marie Byström; [2022]
    Nyckelord :Ledarskap; rekrytering; nyliberalism; socialkonstruktionism; hierarki och meritokrati;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur rekryterare konstruerar ledarskap i dagens nyliberala samhälle. Sex intervjuer genomfördes med rekryterare inom både offentlig och privat sektor. Den tematiska analysen resulterade i två huvudavsnitt: ett gott ledarskap och rekrytera på rätt grunder. LÄS MER

  3. 3. Celiaki i barn och ungdomsåren : Livskvalitet ur barn- och föräldraperspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för medicin och hälsa; Linköpings universitet; Hälsouniversitetet

    Författare :Ing-Marie Byström; [2008]
    Nyckelord :Celiac disease; children; Swedish; Health Related Quality of Life;

    Sammanfattning : Introduction: More and more children and young people get the diagnosis celiac disease established. Celiac is a life-long disease, which means that the child during the rest of its life has to be on a strictly gluten-free diet. LÄS MER

  4. 4. Going, Going... Gone Global : A study of two companies that want to take their brands abroad

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Angelica Stork; Elisabet Leü Byström; Marie Gustafsson; [2007]
    Nyckelord :Branding strategies; Globalisation; COO-effect;

    Sammanfattning : This is a bachelor thesis within marketing that aims at finding how branding strategies is affected by the market it operates and how it influences the possibilities to create a global brand. This will be carried out by looking at branding strategies, global branding and branding on the emerging markets with comparison to mature markets. LÄS MER