Sökning: "Marie Otto"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Marie Otto.

  1. 1. Employees as sensemakers: a case study on perceptions about CSR, employee engagement and organisational identity

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Marie Christin Otto; [2021]
    Nyckelord :CSR; perception; sensemaking; organisational identity; communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Employees as sensemakers: a case study on perceptions about CSR, employee engagement and organisational identity. Global warming, , environmental damage and economic and financial crises have put businesses under scrutiny. LÄS MER

  2. 2. Etiken och det heliga En studie av relationen mellan etiken och det heliga i Giorgio Agambens och Emmanuel Levinas filosofier

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Marie Hållander; [2010-06-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The first aim of this study is to discuss and try to understand the relationship between the holy and ethics, and more specifically how it can be understood, which is the critical question that I have formulated, in Giorgio Agamben’s and Emmanuel Levinas’ philosophies. The second, more constructive aim is to discuss whether the holy can be understood as something good or problematic in relation to the society. LÄS MER

  3. 3. Leverantörsstrategier i dagligvaruhandeln - en analys av brödbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Dahlström; Otto Andersson; Marie Björklund; [2007]
    Nyckelord :Leverantörsstrategier; brödbranschen; sortiment; varumärke; innovation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur livsmedelsproducenter använder sig av varumärkes- och produktstrategier för att få sina produkter representerade i butikernas sortiment. Uppsatsen har också i avsikt att jämföra leverantörernas strategier sinsemellan för att fastställa och förklara eventuella skillnader. LÄS MER